• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Arma lanceert nieuw label Studio AR

Arma lanceert nieuw label Studio AR

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Arma slaat een nieuwe weg in: het merk is een rebranding ondergaan maar lanceert ook een nieuw label, Studio AR. Dit maakt het merk bekend in een persbericht. De rebranding en de lancering moeten ervoor zorgen dat het zich beter kan onderscheiden in de markt.

De nieuwe positionering van het ledermerk zal in de zomercollectie 2019 zichtbaar zijn. Creatief directeur van Arma Gregor Jaspers vertelt tijdens een telefonisch gesprek met FashionUnited dat de collectie en doelgroep de laatste jaren zo is gegroeid, dat het lastig was om alle doelgroepen in één collectie te bedienen. “Dan ga je concessies doen. Als je met dezelfde liefde stukken voor beiden doelgroepen wil ontwikkelen, dan moet er een merk naast.” Door de rebranding van Arma focust het nu op een luxer en hoger segment. De prijzen variëren tussen de 300 en 1900 euro. “De hoogwaardige look and feel van de collectie en elk individueel stuk zal hier centraal staan,” aldus gebroeders Aykaz, de oprichters van het merk, in het persbericht. “De stukken bij Arma zijn wat tijdlozer,” aldus Jaspers. Arma stond altijd al bekend om de klassieke, fijn afgewerkte kledingstukken.

Studio AR nieuw label van Arma

De commerciëlere stukken die eerder ook in de Arma-collecties te vinden waren, zullen vanaf het zomerseizoen 2019 te vinden zijn bij Studio AR. De prijzen in de collectie zullen lager liggen dan bij Arma, tussen de 179 en 299 euro. Ook de collectie is voorlopig nog kleiner, zo’n 40 stuks. Het nieuwe merk speelt in ‘op de vrouw die behoefte heeft aan een modieuze commerciële collectie, waarbij de kernwaarden van Arma niet verloren gaan’, aldus het persbericht.. Het nieuwe label zal meer inspelen op de ‘everyday women’.

Arma werd opgericht in 1985 door de gebroeders Aykaz. Sindsdien heeft het merk meer dan 900 internationale retailpunten verzameld.

Beeld: Studio AR

Arma
STUDIO AR