Asos lanceert “Plus” en “Tall” mannenmode
bezig met laden...
Online retailer Asos omarmt nu ook plus size en tall mannenmode. Vrouwen hebben al enkele jaren de keuze uit curve, petite en tall.
Eind februari moet het nieuwe gedeelte van de website volledig gevuld zijn, maar het heeft in januari al een soft launch. Op dit moment zijn in het Plus-segment 200 items te vinden en zijn 100 producten als Tall gelabeld. Met deze nieuwe categorieën vult Asos een gat in de markt, aldus een Asos-woordvoerder tegenover Mic.
De twee nieuwe secties bevatten eigen merken van Asos en twintig modemerken waaronder Wrangler, Burton, Noose en Monkey. Plus omvat de maten XXXS tot en met XXXXL en Tall gaat tot borstomvang 126- 131 cm en broekmaat L40.
De Britse plus size markt voor mannen groeit snel. Het segment was 2 miljard pond waard in 2014. Verdict Retail verwachtte destijds dat de markt nog met 18.3 procent zal groeien tot en met 2019 tot een waarde van 2,4 miljard.
Foto: Asos