Berlijn ontmoet Italiaanse lifestyle: De eerste Trussardi-collectie van de GmbH-makers
bezig met laden...
Het Italiaanse merk Trussardi heeft een update gekregen. Naast een moderne huisstijl met een nieuw logo werd zaterdag ook een nieuwe ontwerpaanpak onthuld. Serhat Işık en Benjamin Huseby, oprichters van het Berlijnse label GmbH, toonden hun eerste collectie voor Trussardi tijdens de Milan Fashion Week. Voor het traditionele merk dat staat voor Italiaanse lifestyle, brachten ze een beetje Berlijnse stijl naar de klassieke modestad.
Met uitzondering van enkele kleurrijke accenten was de collectie voor Herfst/Winter 22 overwegend zwart. Hier en daar was er wat geel en paars, wat wit en grijs, maar verder bleef het kleurloos en somber - gemaakt voor het door techno beïnvloede nachtleven van Berlijn.
Ook leer speelt hierbij een grote rol, wat, passend, ook in Italië belangrijk is. Een oversized lederen jasje en vloerlange mantels à la Matrix ontmoeten een strakke off-the-shoulder jurk, die met zijn lange mouwen en siernaden doet denken aan een herinterpretatie van een middeleeuws stuk.
Decoratieve stiksels en quilten liepen door een groot deel van de collectie, gebruikt op jasjes en jurken. Bont werd ook gebruikt voor kragen en op atypische plaatsen, zoals de schouders.
Ondanks verwijzingen naar de Middeleeuwen - via pasvormen, silhouetten en accessoires zoals armbanden, waarvoor het nieuwe cirkelvormige windhondlogo van het label zich perfect leende - en een moderne designtaal die het duo het label heeft meegegeven, is de collectie duidelijk meer ingetogen en street-smart dan het design van hun eigen label. Op die manier hebben de ontwerpers een evenwicht gecreëerd tussen hun stijl en het klassieke merk.