Artikelen door Ole Spötter
Ole Spötter werkt sinds begin 2020 als redacteur voor FashionUnited. Hij studeerde modejournalistiek in Düsseldorf, waar hij eerder werkte voor een lokaal cultuurtijdschrift. Naast dagelijks nieuws behandelt hij actuele trends met een focus op sport en streetwear. Voor FashionUnited onderzoekt hij de economische relevantie van onderwerpen binnen deze gebieden.
Wolford benoemt Marco Pozzo tot plaatsvervangend CEO
De raad van commissarissen van Wolford AG benoemt Marco Pozzo tot plaatsvervangend CEO. Pozzo treedt per 7 juli toe tot de raad van bestuur, meldde Wolford vrijdag. De rol bij het Oostenrijkse kledingbedrijf is voor drie jaar. Wolford is momenteel nog op zoek naar een nieuwe CEO, nadat de vorige directeur Regis Rimbert in januari na slechts zes...
Mensenbezig met laden...
Frasers Group bezit meer dan 25 procent van de Hugo Boss-stemrechten
Het Britse detailhandelsconcern Frasers Group Plc heeft zijn aandeel in Hugo Boss AG verder uitgebreid. Frasers Group bezit nu rechtstreeks meer dan 25 procent van de stemrechten. De moedermaatschappij van Sports Direct, Frasers en Flannels passeerde op twaalf juni de grens van 20 procent van de stemrechten. Enkele dagen later passeerde Frasers...
Businessbezig met laden...
Is tafeltennis de volgende topspin in de mode?
Toegankelijk, urban en nonchalante retro-shirts - kan tafeltennis de volgende smaakmaker worden in de combinatie sport, mode en lifestyle? Tennis diende lange tijd als inspiratiebron, met toonaangevende merken zoals Lacoste en Fila, die met plooirokken en pullovers een elitaire look belichaamden. Deze chique sportstijl past perfect bij de...
ModeFeaturedbezig met laden...
Retro ontmoet Afrofuturisme: Daily Paper werkt samen met Oakley
Daily Paper en Oakley bundelen hun krachten voor een nieuwe versie van de 'Gascan'-bril. Nadat het Nederlandse streetwearmerk jarenlang Oakley-modellen heeft gebruikt als stylingselement voor fotoshoots, is er nu een officiële samenwerking. Dit maakten de merken donderdag bekend. Ze hebben gekozen voor een zonnebril die oorspronkelijk begin...
Modebezig met laden...
Deckers Brands: Voormalig Mammut CCO wordt directeur Europa
Felix Münnich neemt de leiding over de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA) bij Deckers Brands. Münnich is verantwoordelijk voor de taken van senior vicepresident en algemeen directeur EMEA bij de Amerikaanse schoenen- en kledingaanbieder, kondigde de manager dinsdag aan op LinkedIn. Voordat hij deze rol bij het moederbedrijf van merken...
Mensenbezig met laden...
Nieuwe verhalen en duidelijke statements: De mannenmodeweek van Parijs
Terwijl de stemming in Milaan nog terughoudend leek, gingen de ontwerpers in de Franse hoofdstad volledig los. Ze lieten zich daarbij niet ontmoedigen door de aanhoudende consumptiestilstand. Het was duidelijk te zien dat streetwear en klassieke herenkleding steeds dichter naar elkaar toe groeien. De dromers De collectie van Emeric Tchatchoua,...
Modebezig met laden...
Bestseller: Only-merkdirecteur Finn Poulsen geeft leiding over
Only-directeur Finn Poulsen geeft de leiding van het Deense damesmodemerk over. Per één augustus neemt Søren Hedensted als merkdirecteur de leiding over. Dit maakte Only vrijdag bekend op het zakelijke netwerk LinkedIn. Hij wordt hierin ondersteund door adjunct-directeur Heidi Langager. Hedensted werkt naar eigen zeggen al meer dan zeven jaar...
Mensenbezig met laden...
Milaan Fashion Week: SS26-streetstyles met minimalisme en patronen
In Milaan kozen de heren voor grootschalige patronen, maar hielden het verder vrij klassiek en ingetogen. De streetstyle-looks voor lente/zomer 2026 zijn meer ingetogen en minder uitbundige streetwear. Hieronder een overzicht van de SS26-trends van de straat. Key-item: Gestreept overhemd Deze trend is al zichtbaar doordat in de Italiaanse...
Modebezig met laden...
Pitti Uomo trotseert de crisis en kiest sportiviteit
Pitti Uomo laat zich niet klein krijgen. De herenmodebeurs in Florence toont opnieuw het belang van de bijeenkomst van de industrie. Dit terwijl oorlogen en handelsconflicten de wereldorde bepalen en de consumentenstemming gedrukt is. Hoewel de start wat traag leek, toonde de Pitti Uomo vanaf de tweede dag zijn volle kracht met goede...
Beurzen|VERSLAG Featuredbezig met laden...
Pitti Uomo: Homme Plissé Issey Miyake toont SS26-collectie geïnspireerd door Italië
Homme Plissé Issey Miyake is te gast op de Italiaanse herenmodebeurs Pitti Uomo. Het merk laat zich inspireren door het land en zijn bevolking. De menswear-lijn van de gelijknamige Japanse ontwerper grijpt de kans - na de presentatie tijdens Paris Fashion Week - om een nieuwe weg in te slaan, verklaarde een woordvoerder tijdens de...
Modebezig met laden...