Artikelen door Ole Spötter
Ole Spötter werkt sinds begin 2020 als redacteur voor FashionUnited. Hij studeerde modejournalistiek in Düsseldorf, waar hij eerder werkte voor een lokaal cultuurtijdschrift. Naast dagelijks nieuws behandelt hij actuele trends met een focus op sport en streetwear. Voor FashionUnited onderzoekt hij de economische relevantie van onderwerpen binnen deze gebieden.
Hermès: Véronique Nichanian stopt na 37 jaar als artistiek directeur herenmode
Véronique Nichanian stopt na 37 jaar als artistiek directeur van de herenmode bij Hermès. De ontwerpster presenteert haar laatste collectie voor het Franse luxehuis op 24 januari tijdens de Parijse modeweek voor mannen voor het herfst/winter 2026-seizoen, zo meldt Hermès vrijdag. Nichanian kondigde haar vertrek eerder al aan in een interview met...
Mensen|Update Featuredbezig met laden...
Hummel neemt Benelux-markt weer in eigen beheer
Hummel neemt na een dertigjarige samenwerking met de Nederlandse licentienemer Deventrade de verantwoordelijkheid voor België, Nederland en Luxemburg (Benelux) weer in eigen beheer. Hiervoor heeft het Deense sportmerk van Duitse oorsprong de dochteronderneming Hummel Benelux opgericht. Deze beheert vanaf 1 januari 2026 alle bedrijfsactiviteiten...
BusinessMemberbezig met laden...
Glenn Martens geeft H&M-bestsellers een nieuwe twist
Ongeveer een jaar geleden kondigde H&M de samenwerking met Glenn Martens aan. Nu geven de Zweedse modegigant en de Belgische ontwerper een eerste inkijk in de collectie die binnenkort verschijnt. “Ik ben ervan overtuigd dat dit een van de meest creatieve samenwerkingen is die we ooit hebben gedaan”, aldus Ann-Sofie Johansson, Creative Advisor...
ModeFeaturedbezig met laden...
Lloyd-moederbedrijf Arklyz neemt Gabor over
Arklyz AG neemt de Duitse schoenenaanbieder Gabor over. De Zwitserse bedrijfsgroep Arklyz, waartoe ook de retailers The Athlete’s Foot en Asphaltgold en schoenenmerk Lloyd behoren, heeft een bindende overeenkomst getekend voor de overname van Gabor Shoes GmbH, inclusief alle operationele dochterondernemingen. Dat meldt Gabor donderdag. Over de...
BusinessMemberbezig met laden...
Nieuwe marketingdirectrice bij S.Oliver
De S.Oliver Group benoemt Felicitas Gutjahr tot marketingdirectrice. Sinds september is zij in deze functie verantwoordelijk voor de merken S.Oliver, Comma en QS binnen de S.Oliver Group, zo bevestigt een woordvoerster van het kledingconcern op aanvraag van FashionUnited. Vakblad Textilwirtschaft berichtte hier al eerder over. Hiervoor was...
Mensenbezig met laden...
Zevenentwintig jaar na eerste samenwerking: Jil Sander en Puma ontwerpen sneaker
Bijna dertig jaar na hun eerste samenwerking, slaan Puma en Jil Sander opnieuw de handen ineen. De hernieuwde samenwerking resulteert in een voetbalsneaker en markeert het begin van een langdurige partnerschap. Het luxemerk van Duitse oorsprong geeft een nieuwe interpretatie aan het iconische Puma-model ‘King Avanti’, zo melden de...
Modebezig met laden...
Zalando: Nieuwe beauty-directeur afkomstig van L'Oréal
Zalando wil de groei in het beautysegment versnellen en haalt daarvoor een expert van L'Oréal in huis. Thomas Schwulera is de nieuwe directeur Beauty bij de Berlijnse online retailer, zo meldt Zalando woensdag. Hij is verantwoordelijk voor de volledige strategie in dit segment, waarin het bedrijf vorig jaar een dubbelcijferige groei noteerde....
Mensenbezig met laden...
Peek & Cloppenburg opent winkel in Italië
Moderetailer Peek & Cloppenburg Düsseldorf opent zijn eerste winkel in Italië. De keuze voor de locatie is de Zuid-Tiroolse stad Bozen, zo bevestigt een woordvoerster op aanvraag van FashionUnited. Eerder berichtte het vakblad Textilwirtschaft hier al over. De nieuwe winkel opent al op zestien oktober zijn deuren onder de verantwoordelijkheid...
Retailbezig met laden...
Fabletics plant tot 20 winkels in Europa
Fabletics is van plan om in de komende twee tot drie jaar minimaal 15 tot 20 winkels in Europa te openen. Dat zegt Mark Ralea, algemeen directeur van Fabletics Europa. De eerste opening is een flagshipstore in Berlijn, die al in de planningsfase zit. Daarna volgen andere winkels in Oost-Europa en Italië, die met distributiepartners worden...
Retail|Exclusief bezig met laden...
Amerikaans sportmerk Fabletics versterkt wholesale in Europa
Naast de kernactiviteit, het digitale kledingabonnement, groeit Fabletics ook verder in de groothandel. De Amerikaanse aanbieder van athleisure-kleding mikt hiervoor op retailers als Peek&Cloppenburg. Ook samenwerkingen met sportscholen en realityster Khloé Kardashian vergroten de naamsbekendheid van het merk. Mark Ralea, General Manager...
Business|Interview FeaturedMemberbezig met laden...