Artikelen door Ole Spötter
Ole Spötter werkt sinds begin 2020 als redacteur voor FashionUnited. Hij studeerde modejournalistiek in Düsseldorf, waar hij eerder werkte voor een lokaal cultuurtijdschrift. Naast dagelijks nieuws behandelt hij actuele trends met een focus op sport en streetwear. Voor FashionUnited onderzoekt hij de economische relevantie van onderwerpen binnen deze gebieden.
Pitti Uomo: Niccolò Pasqualetti te gast bij de juni-editie
Niccolò Pasqualetti is de volgende gastontwerper bij Pitti Uomo. De Toscaanse ontwerper zal zijn SS26-collectie presenteren tijdens de 108ste editie van de Florentijnse herenmodebeurs, zo deelde de beursorganisator Pitti Immagine donderdag mee. Hiermee voegt hij zich voor deze editie naast het Koreaanse merk Post Archive Faction en het Japanse...
Mensenbezig met laden...
Mister Spex zet herstructurering voort en verbetert resultaat
Mister Spex SE heeft in het eerste kwartaal van het boekjaar 2025 een omzetdaling moeten incasseren. In het kwartaal dat eind maart afliep, daalden de opbrengsten met 13 procent ten opzichte van het jaar ervoor tot 44,7 miljoen euro, zo blijkt uit een donderdag gepubliceerd kwartaalverslag. Dit verlies schrijft de brillenhandelaar toe aan de...
Businessbezig met laden...
Veja breidt assortiment uit met sandalen
Het sneakermerk Veja biedt nu ook sandalen aan. Met het model “Etna” breidt het merk zijn assortiment uit met sandalen, zo maakt Veja vandaag bekend. Tot nu toe bood het bedrijf met Braziliaanse roots enkel sneakers, schoenverzorgingsproducten en accessoires aan. De Etna-sandaal is volgens het persbericht een “lichte en veelzijdige optie voor...
Modebezig met laden...
Kering benoemt nieuwe CEO voor Brioni
Het Franse luxeconcern Kering heeft nieuwe CEO's benoemd voor zijn merken Brioni en Ginori 1735. Federico Arrigoni neemt de leiding over bij de Italiaanse herenmode specialist Brioni, terwijl Mehdi Benabadji de functie van algemeen directeur krijgt bij porselein aanbieder Ginori 1735, zo deelt Kering in een persbericht. Beide benoemingen zijn op...
Mensenbezig met laden...
Retailexpert: “De tijd van statische winkels is voorbij”
De toekomst van de winkelbouw in de modehandel ligt in flexibiliteit. Het staat niet stil en zorgt altijd voor een verrassing, aldus winkelbouwexpert Alexander Gehle in het interview. Gehle omschrijft zichzelf als een ‘conceptstore-fan’. Hij houdt ervan om iets nieuws te ontdekken en is enthousiast als het geluid goed is, de koffie geurt en de...
Retail|Interview Featuredbezig met laden...
My Jewellery versnelt expansie in Duitsland
De Nederlandse sieraden- en lifestyleketen My Jewellery opent twee nieuwe winkels in Duitsland. Het bedrijf plant nieuwe verkoopoppervlakten in Münster en Heidelberg, deelde My Jewellery vrijdag op LinkedIn mee. De winkels zullen dit jaar nog hun deuren openen. “Onze groei in Duitsland was tot nu toe veelbelovend en we kunnen niet wachten om...
Retailbezig met laden...
Acne Studios benoemt nieuwe marketingdirecteur
Acne Studios benoemt Brune Buonomano tot de nieuwe Chief Marketing Officer (CMO). Buonomano start in haar nieuwe functie op 5 mei, zo deelde het Zweedse merk donderdag mee. Ze wordt lid van het global leiderschapsteam en rapporteert rechtstreeks aan CEO Mattias Magnusson. De nieuwe marketingdirecteur brengt 18 jaar ervaring mee in de reclame en...
Mensenbezig met laden...
S.Oliver Group: QS opent eerste flagshipstore en lanceert nieuwe onlinewinkel
De S.Oliver Group heeft laten weten dat het merk in Würzburg, niet ver van het hoofdkantoor in Rottendorf, de eerste flagshipstore van het merk QS opent. De nieuwe winkel opent de deuren op 3 mei op een centrale locatie met een verkoopoppervlakte van 120 vierkante meter. De avond ervoor vindt een pre-opening event plaats met Vanessa Mai, die...
Retailbezig met laden...
H&M Group: Cos breidt assortiment uit met parfumlijn
Cos introduceert een eigen geurcollectie. De modeketen, onderdeel van het Zweedse kledingconcern H&M Group, lanceert in het voorjaar de eerste parfumlijn, zo deelde Cos mee. De lijn omvat geurkaarsen en parfums. Er worden momenteel vier geuren gelanceerd, geproduceerd in het Franse Grasse, dat bekend staat om zijn parfumindustrie. De geuren zijn...
Modebezig met laden...
Drykorn haalt nieuwe marketingchef van Hugo Boss
Anni Oppermann is de nieuwe Chief Marketing Officer bij Drykorn. De Berlijnse is sinds 1 april verantwoordelijk voor de marketing bij het Duitse modemerk, zo maakte Drykorn maandag bekend. Ze brengt een diepgaand begrip van de 'emotionalisering' van merken en producten met zich mee. Deze ervaring moet bijdragen aan de internationale groei van...
Mensenbezig met laden...