Artikelen door Ole Spötter
Ole Spötter werkt sinds begin 2020 als redacteur voor FashionUnited. Hij studeerde modejournalistiek in Düsseldorf, waar hij eerder werkte voor een lokaal cultuurtijdschrift. Naast dagelijks nieuws behandelt hij actuele trends met een focus op sport en streetwear. Voor FashionUnited onderzoekt hij de economische relevantie van onderwerpen binnen deze gebieden.
H&M Group: Cos breidt assortiment uit met parfumlijn
Cos introduceert een eigen geurcollectie. De modeketen, onderdeel van het Zweedse kledingconcern H&M Group, lanceert in het voorjaar de eerste parfumlijn, zo deelde Cos mee. De lijn omvat geurkaarsen en parfums. Er worden momenteel vier geuren gelanceerd, geproduceerd in het Franse Grasse, dat bekend staat om zijn parfumindustrie. De geuren zijn...
Modebezig met laden...
Drykorn haalt nieuwe marketingchef van Hugo Boss
Anni Oppermann is de nieuwe Chief Marketing Officer bij Drykorn. De Berlijnse is sinds 1 april verantwoordelijk voor de marketing bij het Duitse modemerk, zo maakte Drykorn maandag bekend. Ze brengt een diepgaand begrip van de 'emotionalisering' van merken en producten met zich mee. Deze ervaring moet bijdragen aan de internationale groei van...
Mensenbezig met laden...
Brioni: Nieuwe marketingdirecteur komt van Prada Group
Brioni heeft een nieuwe marketingdirecteur. Flavio Cerbone neemt de rol van Chief Marketing Officer op zich, zo bevestigde het Italiaanse luxemerk voor mannenmode op navraag van FashionUnited. Eerder had WWD hierover bericht. In zijn nieuwe functie rapporteert Cerbone rechtstreeks aan Brioni CEO Mehdi Benabadji. Cerbone was in zijn laatste rol...
Mensenbezig met laden...
Jako breidt verder uit met Teamshop89 in Nederland
De Duitse teamsportspecialist Jako opent samen met lokale partners een nieuwe winkel in Nederland, de Teamshop89 Drechtsteden. Samen met Fedor van der Wolf en Robyn Geijp, een ervaren duo op het gebied van corporate teamwear textiel, is nu een winkel geopend in Alblasserdam bij Rotterdam, deelde Jako vrijdag mee. Op 125 vierkante meter is de...
Retailbezig met laden...
Intersport Group benoemt nieuwe CEO
Intersport International Corporation GmbH (IIC) heeft Tom Foley benoemd tot de nieuwe Chief Executive Officer (CEO). Foley begint op 1 juli in zijn nieuwe functie bij het in Bern (Zwitserland) gevestigde bedrijf, zo maakte IIC donderdag bekend. De benoeming markeert een nieuw hoofdstuk voor de Intersport Group, aangezien het bedrijf zijn inzet...
Mensenbezig met laden...
Zozo: Japans shoppingplatform neemt Lyst over
Zozo, Inc. neemt het in Londen gevestigde mode-shoppingplatform Lyst over. Lyst heeft een definitieve overeenkomst getekend om te worden overgenomen door het Japanse e-commerceplatform voor mode, zo maakte het in Londen gevestigde bedrijf woensdag bekend. De aankoopprijs bedraagt 154 miljoen dollar (139 miljoen euro). Na de overname wordt Lyst...
Businessbezig met laden...
Hardloopbaan wordt catwalk: Waarom hardlopen nu de mode bepaalt
Joggen was lange tijd gewoon een sportieve hobby, maar tegenwoordig is het veel meer dan dat. "Running" is een lifestyle geworden en heeft zijn weg gevonden naar de modewereld. Luxe hardloopschoenen en stijlvolle sportjacks laten zien hoe de grens tussen functionaliteit en mode steeds verder vervaagt. In het Amsterdamse Nelson Mandelapark is...
Mode|ACHTERGROND Featuredbezig met laden...
Nieuwe CEO van Victoria Beckham komt van Dior
Victoria Beckham Ltd. benoemt Sybille Darricarrère Lunel tot nieuwe CEO. Ze treedt per 1 juli aan bij het Britse modehuis, zo maakte Victoria Beckham maandag bekend. Ze neemt de functie over van voorzitter Ralph Toledano, die de rol van waarnemend CEO bekleedde, en zal vanuit het hoofdkantoor in Londen werken. "Haar ondernemersgeest,...
Mensenbezig met laden...
Marcolin en Max Mara verlengen eyewear-licentieovereenkomst
Na de verlenging van de bestaande licentieovereenkomst voor het sublabel Max&Co. in januari vorig jaar, zetten de Italiaanse brillenfabrikant Marcolin SpA en het in Milaan gevestigde merk Max Mara hun samenwerking voort met een verlenging voor de hoofdlijn. Marcolin deelt op maandag mee dat de brillenlicentie met Max Mara is verlengd tot en met...
Businessbezig met laden...
Diesel-moeder OTB Group geeft werknemers betaald verlof voor inzet goede doelen
De OTB Group geeft haar medewerkers betaald verlof voor hun inzet bij non-profitorganisaties. Het Italiaanse modeconglomeraat, eigenaar van merken als Diesel, Jil Sander en Maison Margiela, heeft samen met haar non-profitorganisatie het project ‘Brave to Care’ gelanceerd, zo maakte de OTB Group maandag bekend. De sociale projecten waaraan...
Businessbezig met laden...