Artikelen door Ole Spötter
Steve Madden neemt Kurt Geiger over voor 347 miljoen euro
Steve Madden neemt de Britse accessoire- en schoenenleverancier Kurt Geiger over. De Amerikaanse modegigant heeft een definitieve overeenkomst bereikt voor de overname voor een bedrijfswaarde van ongeveer 289 miljoen Britse pond (ongeveer 347 miljoen euro), meldde Steve Madden donderdag. Het concern verwerft de schoenenleverancier van een groep...
Businessbezig met laden...
Brax behaalt recordomzet in 2024
Broekenfabrikant Brax heeft het afgelopen boekjaar afgesloten met een recordomzet. Leineweber GmbH & Co. KG realiseerde in 2024 de hoogste omzet in de bedrijfsgeschiedenis, zo meldde het Herfordse bedrijf achter Brax donderdag. De opbrengsten bedroegen 361 miljoen euro. Ten opzichte van het voorgaande jaar en gecorrigeerd voor de omzet van de in...
Businessbezig met laden...
Wat inkopers meenemen uit Berlijn
Berlijn heeft eindelijk zijn plek veroverd in de drukke kalender van internationale modeweken. Naast redacteuren van toonaangevende modetijdschriften zoals Dazed Korea, Hypebeast en I-D prijzen ook inkopers uit Londen en Parijs de collecties. Ze reageren op de uitnodiging van de branchevereniging Fashion Council Germany, mede-organisator van de...
Businessbezig met laden...
Seoul Fashion Week FW25: Een overzicht van de belangrijkste trends
Tijdens de Seoul Fashion Week presenteren Koreaanse merken hun voorbereidingen voor de koudere maanden, waarbij ze niet alleen conventionele bovenkleding tonen. Het segment biedt unieke stukken met innovatieve silhouetten en snits, dikke wollen jassen en zelfs complete outdooruitrusting, waaronder tenten en rugzakken, verwerkt in jacks. Naast...
Modebezig met laden...
Machine-A: 'We komen aan het einde van wat we trends noemen'
Londense luxe retailer Machine-A is ontstaan uit het idee om opkomende merken een platform te bieden. Toen Stavros Karelis dit concept ongeveer twaalf jaar geleden introduceerde, miste de oprichter deze jonge ontwerpers in de Londense detailhandel. Het is dan ook geen verrassing dat Karelis een terugkerende gast is op de Berlijnse modeweek en de...
Mode|Interview bezig met laden...
FamilyMart: Streetwear-ontwerper Nigo wordt creatief directeur van winkelketen
De Japanse ontwerper Tomoaki Nagao, beter bekend als Nigo, neemt de creatieve leiding over van de winkelketen FamilyMart. Nigo, die momenteel ook creatief directeur is van Kenzo, een merk van het Franse luxeconcern LVMH, zal in de toekomst op verschillende gebieden samenwerken met de Japanse gemakswinkeluitbater, zo meldde FamilyMart woensdag....
Mensenbezig met laden...
OTB Group benoemt Serge Brunschwig tot CEO van Jil Sander
De OTB Group benoemt Serge Brunschwig tot CEO van Jil Sander en Chief Strategy Officer van de Italiaanse modegroep, waartoe naast Jil Sander ook merken als Diesel, Maison Margiela en Marni behoren. Samenvatting • Serge Brunschwig is benoemd tot CEO van Jil Sander en Chief Strategy Officer van OTB Group. • Hij volgt Luca Lo Curzio op en begint op...
Mensenbezig met laden...
Herinneringen, bescherming en kracht: De hoogtepunten van de Berlijnse Modeweek
De Berlijnse Modeweek werd gekenmerkt door een beklemmend gevoel, maar ook door veel hoop. Terwijl de wereld wordt gekenmerkt door crises en onzekerheid, kijken ontwerpers voor het herfst/winterseizoen 2025 terug naar een andere tijd en wiegen ze zich zo, althans voor even, in zorgeloosheid en harmonie. Andere merken verwerken ondertussen...
Modebezig met laden...
Berlin Fashion Week: Vijf merken die een ander geluid laten horen
De Berlijnse modeweek verovert als underdog steeds meer een positie tussen de grote Fashion Weeks in Parijs, Milaan en Londen. Bekende namen als GmbH en Marie Lueder doen ook dit seizoen weer mee en tonen hun nieuwste collecties. De Duitse hoofdstad leeft echter ook van een veranderend aanbod van gevestigde en nieuwe merken die een frisse wind...
Modebezig met laden...
Timberland benoemt nieuwe creatief directeur
Het Amerikaanse schoenenbedrijf Timberland benoemt Drew Villani als nieuwe Global Creative Director. Villani kondigt zijn nieuwe functie aan op het carrièrenetwerk LinkedIn. Naar eigen zeggen werkt hij sinds december voor het merk, dat onderdeel is van het Amerikaanse kledingconcern VF Corporation. Hij werkt sinds 2019 voor het New Yorkse...
Mensenbezig met laden...