• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Berlin Fashion Week: de nieuwste samenwerkingen en lanceringen

Berlin Fashion Week: de nieuwste samenwerkingen en lanceringen

Door Weixin Zha

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Berlijn - De aandacht van de media en inkopers voor de Berlijnse modeweek heeft in de eerste week van juli veel modebedrijven opnieuw in de benen gekregen om nieuwe collecties, labels en samenwerkingen te presenteren op en rondom de modeweek. FashionUnited presenteert een overzicht van nieuwigheden - van streetwear en traditionele merken tot nieuwe duurzame, luxe start-ups.

Preach

Preach is de naam van het nieuwe streetwearlabel van Tigha-producent ACTC GmbH. Het jonge merk biedt hippe boxy T-shirts en casual leren jassen tegen een betaalbare prijs. Trouw aan haar naam speelt het merk met bijbel-analogieën; er zijn T-shirts voor Dag 1 tot 7 - zoals het scheppingsverhaal.

Tom Tailer: Mine to five en My true me

De nieuwe collectie van Tom Tailor, Mine to five genaamd, voorziet consumenten van een garderobe geschikt voor werkvloer en avonduren. Denk aan een klassiek double breasted blazer met fel oranje strepen of een parka met capuchon. Helena Esau, creatief directeur Tom Tailor, vertelde FashionUnited dat de nieuwe collecties inspeelt op de wensen van de hedendaagse vrouw.

Tom Tailer toonde op de Berlijnse modeweek ook zijn kleurrijke en expressieve plussizelabel genaamd My true me. De collectie is verkrijgbaar in de maten 44 tot en met 54.

Wolfgang Joop x Van Laack

De Duitse ontwerper Wolfgang Joop presenteerde zijn collectie voor shirtfabrikant Van Laack in het Berlijnse luxewarenhuis KaDeWe en op de beurs. De nieuwe creatief directeur van het bedrijf in Mönchengladbach toonde streepjes mode in expressieve kleuren voor mannen en vrouwen.

Marc O 'Polo x Mija

Tijdens een ontbijt in de Berlijnse flagship store aan de Friedrichstrasse, introduceerde Marc O 'Polo zijn samenwerking met blogger Mirjam Flatau. De tiendelige minimalistische capsulecollectie van de nieuwe merkambassadeur in samenwerking met Marc O 'Polo zal in oktober dit jaar worden geleverd.

Hugo x Liam Payne

Zanger Liam Payne, voormalig lid van de band One Direction en nu ambassadeur van het merk Hugo Boss, heeft zijn tiendelige capsule collectie voor Hugo Boss onthuld. Tijdens de lancering in een voormalige papierfabriek in Berlijn, zong Payne de nodige liedjes om de samenwerking te vieren.

Marvel x Fashion Council Germany x Stylebop

Voor de collectie van Marvel x FCG x Stylebop.com hebben drie opkomende ontwerpers - Ashley Marc Hovelle, Esther Perbandt en Phyne - een capsulecollectie ontworpen die is geïnspireerd op de helden uit de wereld van Marvel. De collectie bestaat onder andere uit T-shirts, sweaters en hoodies. De producten zijn alleen verkrijgbaar bij Stylebop.

Manakaa Project

Na drie jaar aan het project te hebben gewerkt, laten de oprichters van het Manakaa Project hun duurzame label voor het eerst zien op de beurs. Via een sociaal project kwamen de oprichters in contact met Indiaas borduurwerk, wat hen inspireerde tot het maken van minimalistische stukken gemaakt van zijde en Mongools kasjmier. Manakaa betaalt zijn arbeiders lonen die hoger liggen hoger dan het marktniveau. In plaats van klassieke collecties werkt Manakaa alleen in edities.

Lamarque

Het Canadese label voor lederwaren Lamarque betreedt de Europese markt met de hulp van het bureau Concrete Textile. In de showroom werd de lederen collectie getoond.

Dit artikel verscheen oorspronkelijk op FashionUnited.de. Vertaling en bewerking Marjolein Stormezand.

Foto (van boven naar beneden): Hugo Boss, FashionUnited, Van Laack, Marc O 'Polo, Hugo, Rainer Rudolf Benoit, FashionUnited, Lamarque

Berlijn beurs
Berlin Fashion Week
Hugo
Hugo Boss
Lamarque
Liam Payne
Manakaa
Marc O'Polo
Mirjam Flatau
Modebeurs
PREACH
Rainer Rudolf Benoit
TRADEFAIRSEASON
Van Laack