Braez weer naar België
bezig met laden...
Eva de Groot van agentschap Fashion Today hield het Nederlandse label Braez al een tijd in de gaten. Maar de presentatie van de zomercollectie op de Modefabriek in Amsterdam gaf de doorslag. Het agentschap gaat het Nederlandse merk weer op de Belgische markt brengen.
Volgens Fashion Today past Braez perfect bij de andere merken die het agentschap vertegenwoordigt. Dat zijn onder andere Repeat, Repeat Cashmere, Dtlm en Part Two.
Het agentschap typeert Braez als: easy, sexy en comfy. Volgens het bedrijf geven de pure en speciale materialen van de collecties, het merk Braez een juiste look voor de gehele dag, voor elke locatie en elk tijdstip. Van strand tot restaurant en je kunt er volgens het bedrijf ook meteen mee uitgaan.
Vorig jaar werd Braez voor de tweede keer failliet verklaard. In 2004 ging het bedrijf over de kop na economische tegenwind. Een doorstart volgde. Toch kwam het faillissement in april 2014 onverwacht. In december 2013 opende Braez nog een nieuwe flagshipstore in Amsterdam Oud-Zuid. Later die maand ging ook de webshop live.
Inmiddels zijn de merkrechten overgenomen door een investeerder die anoniem wil blijven. Merkagentschap Blosh BV, dat ook merken als Aaiko, American Vintage en Silvian Heach vertegenwoordigt, is vervolgens aangetrokken om de bedrijfsvoering van het merk in goede banen te leiden.