Burberry lanceert eigen online game
bezig met laden...
Burberry heeft zijn allereerste online videogame, genaamd ‘B Bounce’, gelanceerd. Het spel is vanaf deze week wereldwijd beschikbaar via Burberry.com, en op een groot scherm in Burberry’s flagshipstore op Regent Street in Londen. Dat blijkt uit een persbericht van het Britse modehuis.
De game bevat een hert-achtig personage gekleed in een Burberry-jas. Spelers moeten dit personage laten via platforms naar de maan laten stuiteren. Onderweg kunnen spelers extra snelheid krijgen door de gouden Thomas Burberry-logo’s en drones te verzamelen. Het spel betreft een race, waarbij winnaars van de eerste prijs uit Groot-Brittannië, de Verenigde Staten, Canada, China, Japan en Korea een jas uit de nieuwe puffer-collectie van Burberry wint. Andere prijzen zijn onder andere een persoonlijke foto waarop een virtuele puffer-jas is geplakt.
“We hebben al eens geëxperimenteerd met gaming in China, maar B Bounce is onze eerste speelse uitbreiding in dit formaat. We willen onze nieuwe, jongere consumenten over de hele wereld entertainen en met ons verbinden,” zegt Mark Morris, Senior Vice President of Digital Commerce bij Burberry, in het persbericht. “We weten dat ze zich in een steeds meer gamified omgeving bevinden, zowel online als offline, en we zijn blij dat ze op deze manier kunnen toetreden tot de Burberry-gemeenschap - en dat ze onze puffer-collectie kunnen ontdekken,” aldus Morris.
Met het lanceren van de game is Burberry het zoveelste modemerk dat een stap waagt in de digitale omgeving. Zo introduceerde de Duitse sportmodegigant Adidas onlangs een initiatief waarbij klanten items kunnen kopen middels een Snapchat-game. Daarnaast sloeg modehuis Louis Vuitton recentelijk de handen ineen met gameproducent Riot Games.
Beeld: courtesy of Burberry