Condé Nast herlanceert Style.com in september
bezig met laden...
Style.com, de e-commerce en omnichannel website van de Amerikaanse uitgever Condé Nast, wordt aankomende september geherlanceerd in Groot-Brittannië. De digitale deuren van de rebranded website zullen een aantal weken daarna ook in Europa en Amerika worden geopend, meldt WWD.
”Het is een grote verandering voor mij en het kwam geheel onverwacht, maar ik wilde graag deel uitmaken van dit grote, spannende project, “ zegt Style.com fashion director Yasmin Sewell in een verklaring. “Het is een start-up, maar met alle verwachtingen die komen kijken bij een samenwerking met Condé Nast.”
Naast modenieuwswebsite wordt Style.com een aanbieder van verschillende grote luxemerken, waarvan de producten direct online kunnen worden gekocht. Ook kan niet alleen de content van Style.com zelf worden gelezen, maar ook die van andere Condé Nast-titels als Vogue en GQ. In een eerder interview met WWD verklaarde Style.com-e-commerce directeur Franck Zayan dat hij de nieuwe website ziet als een verbinder tussen de tijdschriften en de producten, en een extra laag van dienstverlening aan de lezers.
Lezers kunnen producten via twee kanalen, de tijdschriften en Style.com zelf, kopen. Style.com beschikt niet over de voorraad van deze producten, maar dat regelen de merken, die variëren van kleding tot reizen en wijn, zelf. Zayan blijft algemeen directeur van Style.com. Melissa Dick, eerder werkzaam bij Elle en Asos, is de nieuwe hoofdredactrice en Mo White, bekend van Farfetch en Net-a-Porter, neemt de rol van CFO op zich.