(advertentie)
(advertentie)
Cultlabel Off White lanceert betaalbare collectie

Cultlabel Off-White lanceert een capsule collectie gericht op de jongere millennial. De ‘betaalbare’ unisexcolectie For All ligt vanaf 11 januari in Off White-winkels wereldwijd.

De capsule collectie bevat T-shirts en hoodies in Off Whites kenmerkende zwart-witthema. Zoals de naam van de collectie doet vermoeden is de capsule collectie toegankelijker en vooral betaalbaarder dan de de eerste lijn van het label. Ter vergelijking: de prijzen voor een T-shirt en hoodie liggen normaliter tussen de 300 en 580 dollar (250 en 485 euro) en kan oplopen tot 800 dollar (670 euro). De prijzen voor de For All-collectie liggen tussen de 95 en de 170 dollar (80 en 142 euro).

Aan BoF laat ontwerper Virgil Abloh weten dat Off White ook luxe kan zijn zonder luxe prijzen te hanteren en dat mode zijn relevantie niet verliest als het betaalbaar is. Abloh: ‘Jezelf limiteren tot het hanteren van een prijsklasse is ouderwets en niet meer van deze tijd.’

Het in Milaan gevestigde Off White is vooral onder millennials bekend. Om een zo’n breed mogelijk publiek van repliek te dienen gaat het cultlabel samenwerkingen aan met betaalbare merken zoals met (zonne)brillenmerk Warby Parker en Nike. Later dit jaar wordt de uitkomst van de samenwerking van het label met de Zweedse meubelketen Ikea gelanceerd.

De uit Chicago afkomstige Abloh richtte Off White in 2013 op. De ontwerper heeft zichzelf als doel gesteld om een merk te zijn dat politieke onderwerpen aankaart en conceptueel durft te zijn, zonder dat dit afbreuk doet aan de toegankelijkheid en draagbaarheid van de ontwerpen.

Lees ook: Virgil Abloh: ontwerper om in de gaten te houden

Beeld: Off White