Curated shopping dienst Zalon biedt stijladvies via Whatsapp
bezig met laden...
Het samenstellen van een leuke outfit kan nogal eens voor stress zorgen, maar als het aan Zalando ligt, is dat verleden tijd. De e-tailer breidt haar curated shopping dienst Zalon uit met persoonlijk stijladvies via Whatsapp.
In maart van dit jaar begon Wehkamp ook al met het gebruik van de online berichtendienst, en in augustus volgde ook Outfittery . Duitse klanten van Zalon kunnen vanaf nu ook persoonlijk stijladvies krijgen van één van de 150 stijladviseurs. Gebruik maken van de gratis service kan door een bericht te sturen naar het nummer van de dienst op werkdagen tussen acht uur ´s morgens en zeven uur ´s avonds.
De Duitse krant Wirtschafts Woche meldt dat Zalando momenteel nog geen geld verdient met de nieuwe dienst, maar dat het bedrijf hoopt in de toekomst vooral te profiteren van de grote reikweidte van de applicatie. Daarnaast stelt de krant dat Zalon de berichten die zullen worden uitgewisseld via Whatsapp kan gaan gebruiken om marketing nog persoonlijker te maken.