De curatoren van V&D hebben de nieuwe eigenaren gevraagd meer duidelijkheid te geven over de komst van V&D Concepthouse, het nieuwe online platform van V&D. De lancering van het platform, dat eerst een webwinkel onder de naam V&D zou worden, heeft enige vertraging opgelopen. Dat meldt Retailnews op basis van het meest recente faillissementsverslag.

Midden vorig jaar kocht Retail Ventures, een samenwerking tussen Roland Kahn, Ronald van Zetten en Jaco Scheffers, de merkrechten, domeinnamen en andere intellectuele eigendomsrechten van het failliete warenhuisbedrijf voor 500.000 euro. Hun plan was om een online warenhuis van V&D te maken, maar door een ‘gammele ICT’ was dat naar eigen zeggen niet haalbaar.

Vorige maand lieten de eigenaren weten dat het plan voor een webwinkel volledig van de baan is. In plaats daarvan willen zij een platform genaamd V&D Concepthouse lanceren, een ‘platform voor jonge ondernemers’. De curatoren vragen zich nu af waarom het plan steeds wordt uitgesteld.

Uit het faillissementsverslag blijkt tevens dat de curatoren zijn begonnen met het oorzakenonderzoek. De eerste gesprekken met betrokkenen hierover hebben inmiddels plaatsgevonden. Het onderzoek wordt naar verwachting in het derde kwartaal of later dit jaar afgerond.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN