• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • D-Lux Concept brengt Palm Angels naar de Benelux

D-Lux Concept brengt Palm Angels naar de Benelux

PARTNER CONTENT
Door FashionUnited Media

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode
Credits: Palm Angels

Antwerpen fungeert al lange tijd als centrum voor toonaangevende mode. Binnen dit ecosysteem opereert D-Lux Concept, een agentschap voor luxe casual wear met een uitgesproken visie. Opgericht in 2004 door Camille Vermue, heeft het agentschap een reputatie opgebouwd gebaseerd op gestroomlijnde focus in plaats van schaal, door selectief een portfolio samen te stellen van internationale heren- en damesmodelabels die diepgang, en niet alleen noviteit, brengen in het retaillandschap van de Benelux. Met de toevoeging van cultmerk Palm Angels versterkt D-Lux Concept haar visie: het combineren van hedendaagse culturele relevantie met hoogwaardige distributie en langetermijn merkwaarde.

Een retailergerichte filosofie verankerd in Antwerpen

D-Lux Concept is niet ontstaan uit trendjagen; haar wortels liggen in de discipline van merkbouw. Voordat hij het agentschap oprichtte, werkte Vermue 15 jaar aan het vormgeven van labels voor een Nederlandse distributeur, een achtergrond die de strategische basis legde voor zijn onafhankelijke pad. Antwerpen, met haar hybride karakter van designhoofdstad en logistieke voordelen, bleek een ideale uitvalsbasis: verbonden, creatief en commercieel vaardig. Vanaf het begin positioneerde het agentschap zich niet alleen als distributeur, maar als matchmaker: een partner die retailspelers koppelt aan merken die bij hen passen en deze relaties begeleidt richting groei. Het is een model gebouwd op afstemming, niet alleen toegang.

Credits: Palm Angels

Palm Angels: Outsider-energie, verfijnde uitvoering

Palm Angels is een label geboren uit tegenstelling, en dat is haar kracht. Wat begon als een fotoserie die de skatescene van Los Angeles vastlegde, evolueerde naar een volledig ontwikkeld modemerk met wereldwijde resonantie. Oprichter Francesco Ragazzi, gevormd door zijn ervaring als Brand Art Director bij Moncler, bracht een couture-niveau gevoeligheid naar storytelling geworteld in straatcultuur.

Die dualiteit definieert de Palm Angels-esthetiek. Denk aan verlaagde schouders met scherp maatwerk. Ruwheid verpakt in gepolijste Italiaanse vakmanschap. Gotische lettertypen, onorthodoxe silhouetten en gedeconstrueerde motieven komen samen met precisie om stukken te creëren die zich aan de rand van rebellie en verfijning bevinden. De emblematische iconen van het merk, de palm en de engel, roepen vrijheid, disruptie en een verheven collectieve mindset op. Palm Angels is geen merk dat vraagt om zich aan te sluiten; het creëert een ruimte waar anderen bij willen horen.

Met flagshipstores in modehoofdsteden en plaatsingen bij retailers zoals Harrods, Saks en SSENSE combineert het merk niche-aantrekkingskracht met brede commerciële slagkracht. Voor D-Lux Concept gaat het bij het opnemen van Palm Angels in haar merkenportfolio minder om het profiteren van momentum en meer om het afstemmen op een label dat culturele relevantie als een strategisch voordeel beschouwt.

Credits: Palm Angels

Cultuur als canvas

Naast kleding positioneert Palm Angels zich als een cultureel kader, een kader dat traditionele modehiërarchieën deconstrueert en ze hervormt met outsider-intelligentie. De kern van het label, visuele storytelling, blijft zichtbaar in de creatieve output: niet alleen in productontwerp, maar ook in meeslepende merkmanifestaties zoals de recente 'Decoding Palm Culture'-tentoonstelling in Milaan. Daar presenteerde Palm Angels een gelaagd universum van fotografie, beeldhouwkunst en ruimtelijk ontwerp, dat zijn oorsprong als een fotografische studie weerspiegelt en zijn rol als een levend archief van hedendaagse subculturen versterkt.

Vanuit dit perspectief markeert de beslissing van D-Lux Concept om Palm Angels naar de Benelux te brengen een bewuste poging om een mode-aanwezigheid te introduceren die meer functioneert als een culturele beweging dan als een conventioneel label. Het verkoopseizoen voorjaar/zomer 2026 staat voor de deur. Neem voor belangrijke data of om een afspraak te maken contact op met D-Lux Concept via jethro@dluxconcept.com en info@dluxconcept.com.

OVER D-LUX CONCEPT
Lees meer over D-Lux Concept op de bedrijfspagina
D-LUX CONCEPT
Palm Angels