Dior maakt gebruik van augmented reality om zonnebrillen te verkopen. Consumenten kunnen hierdoor de brillen thuis uitproberen door middel van hun smartphone. Het merk heeft een nieuwe filter op Instagram gelanceerd waarmee gebruikers de DiorSoLight zonnebrillen op hun gezicht kunnen weergeven.

Het luxe merk testte eerder al een gelijksoortige optie op Facebook met de DiorColorQuake brillen. Een woordvoerder van Dior meldt tegen WWD dat het merk de integratie van augmented reality een toegevoegde waarde vindt hebben om de aantrekkingskracht van het merk en de producten te vergroten.

Naast de toevoeging van de DiorSoLight zonnebril kan ook gekozen worden om in Instagram Stories een Christian Dior hoofdband toe te voegen aan het beeld. Diverse achtergronden zijn ook beschikbaar.

Dior is niet het eerste merk dat door middel van Instagram Stories het merkbewustzijn wil vergroten. Gucci heeft bijvoorbeeld al zijn eigen Guccigram-stickers.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN