• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Dit is het programma van de Amsterdam Fashion Week onder leiding van Danie Bles

Dit is het programma van de Amsterdam Fashion Week onder leiding van Danie Bles

Door Marjolein Stormezand

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Het programma van de eerste editie van Amsterdam Fashion Week onder leiding van Danie Bles is bekendgemaakt middels een persbericht. De eerste editie, dat plaatsvindt van 6 tot en met 9 september op het Museumplein in Amsterdam, wordt geopend door modeontwerper David Laport.

Zaterdag en zondag worden modeshows gegeven door warenhuis Hudson’s Bay, Penn&Ink N.Y., Silvian Heach, Goldbergh, 10DAYS, supermarktketen Lidl x Heidi Klum, Maison 365, Le Cafe Noir Studio & Jenneskens en Zoe Karssen.

Zoals eerder werd aangekondigd door Bles is er ook ruimte voor jong talent, op de vrijdag. De Amsterdamse ontwerper Ninamounah Langestraat showt en Lichting is terug; de ontwerpwedstrijd voor de beste student van alle modeacademies gekozen door een internationale jury. Lichting 2018 wordt georganiseerd in samenwerking met HTNK fashion recruitment & consultancy, de Meester Koetsier Foundation en Park Plaza Victoria Amsterdam.

David Laport opent eerste editie Amsterdam Fashion Week onder leiding van Danie Bles

Ook 'Off-Schedule' maakt deel uit van het programma. Dat zijn randevenementen die door AFW worden georganiseerd naast de modeshows. Tijdens het mode-evenement wordt een zogeheten 'AFW Department Store' geopend in het Museumkwartier, met shop-in-shops van onder andere Lois Jeans, Lola Harper James, Mendo, Pauw Luxury Denim, Stieglitz, een blow-dry bar en een Libertine Café, dagelijks geopend van 10 tot 20 uur. In deze tijdelijke winkel zullen ook de Fashion Talks in samenwerking met het Rijksmuseum en de lancering van ALTER, het nieuwe merk van Anna Nooshin plaatsvinden.

Off schedule programma:AFW Department Store & Pop-up bioscoop

Tevens gaat Bles een pop-up bioscoop openen naast de showlocatie, waar de shows via livestream te volgen zijn. Daar kunnen consumenten direct na het zien van de geshowde kleding overgaan tot de aanschaf ervan. In de bioscoop, die vrij toegankelijk is en per keer plaats biedt aan 25 mensen, worden ook exclusieve backstage beelden en interviews met ontwerpers getoond.

Amsterdam Fashion Week is op uitnodiging en deels vrij toegankelijk voor publiek. Vlak voor aanvang van elke show zijn er last minute kaarten beschikbaar die kans geven op vrije toegang tot de show, zo is in het persbericht te lezen. Het volledige programma en details over de last-minute kaarten worden midden augustus bekendgemaakt.

Onder leiding van Bles is ook onlinekanaal amsterdamfashionweek.nl nieuw leven ingeblazen.

Amsterdam Fashion Week wordt mede mogelijk gemaakt door: Amsterdam Marketing, ANKO (brancheorganisatie kappers), Belvedere vodka, BIZ Museum Quarter, Conservatorium Hotel, Entourage group, Eye Wish, George Cafés, ghd, Godiva, Jimmy Woo, M.A.C. Cosmetics, Madfox, Marie-Stella-Maris, Marriot Group, Metro, Möet & Chandon, Sassoon Professional, Sebastian Professional, SteamOne, Telegraaf Media Groep, Toral, Wella Professional en VD AKKER.

Foto’s: Danie Bles en David Laport

AFW
Amsterdam Fashion Week
Danie Bles
David Laport
LICHTING