DivaNoor biedt Parijse mode aan Arabische consumenten
bezig met laden...
Dat er vanuit de Westerse markten steeds meer aandacht is voor consumenten in het Midden-Oosten bleek al vaker met de lancering van speciale moslimacollecties door merken als Nike en Mango. Vrouwelijke consumenten uit het Midden-Oosten hebben nu ook de beschikking over luxeproducten van verschillende Westerse, met name Parijse labels. Het nieuwe e-commerce platform DivaNoor brengt high-end mode naar de Arabische markt.
De webshop DivaNoor werd onlangs gelanceerd en biedt producten in de categorieën kleding, accessoires, sieraden, lederwaren, lingerie en verzorgingsproducten van met name Franse luxemerken uit Parijs. Consumenten kunnen op maat gemaakte artikelen bovendien rechtstreeks aanvragen bij de boetieks in Parijs. De webshop is beschikbaar in zowel Engels als Arabisch.
DivaNoor brengt high-end mode naar Midden-Oosten
“Is luxe niet bedoeld om uniek en zeldzaam te zijn? Wij werken samen met ambachtslieden die items maken die zijn bedoeld om jarenlang mee te gaan en op verschillende generaties te worden doorgegeven,” meldt DivaNoor op haar website. Op het platform zijn producten van luxe labels en designers als Fred Sathal, Catherine Gaillard, Bonsavoir, Amy Gattas en Sestra beschikbaar.
Naast een webshop, is DivaNoor naar eigen zeggen een platform dat de Franse en Midden-Oosterse culturen wil samenbrengen. “Al eeuwenlang is het verhaal van culturele relaties tussen Frankrijk en het Midden-Oosten een van wederzijdse fascinatie. DivaNoor heeft besloten deze affiniteiten te cultiveren door een markt te bouwen waarin Franse ontwerpers hun limited edition producten presenteren aan stijlvolle Arabische vrouwen,” zei een woordvoerder van DivaNoor over de lancering. Het platform toont de Franse manier van leven aan het Midden-Oosten, onder andere door korte artikelen bij verschillende producten onder het kopje ‘editorial’.
De retailmarkt van het Midden-Oosten is al enige tijd groeiende en zeker vermogende landen als Koeweit en de Verenigde Arabische Emiraten trekken daarom steeds meer luxemerken aan. Ook de populariteit van e-commerce in de Arabische markt is aan het stijgen.
Mode uit zowel de Westerse als Arabische markt wordt steeds vaker gecombineerd. Zo lanceerde Mango al enkele keren een Ramadan-collectie en kwam Nike eerder dit jaar met de Nike Pro Hijab voor vrouwlijke moslimsporters. Ook kunnen moslima’s sinds begin dit jaar voor het eerst terecht bij De Bijenkorf voor hoofdbedekking.
Beeld: DivaNoor website