Driekwart van Nederlandse consumenten is bekend met Amazon
bezig met laden...
Bijna driekwart van de Nederlandse consumenten, namelijk 74 procent, kent de Amerikaanse e-tailer Amazon van naam. Dat blijkt uit recent onderzoek van Ruigrok NetPanel onder 741 Nederlanders. Dat lijkt goed uit te komen, nu bekend is dat Amazon dit jaar een volwaardige Nederlandse webwinkel lanceert.
Amazon komt qua bekendheid in de buurt van andere grote e-commerceplatforms. Zo is 80 procent van de ondervraagden bekend met AliExpress, 89 procent met Coolblue en 98 procent met Bol.com.
Verder meldt het marktonderzoeksbureau dat één op de tien Nederlandse consumenten ooit een aankoop heeft gedaan bij Amazon, en dat 45 procent overweegt om in de toekomst iets bij de e-tailer te kopen. Als reden om juist geen aankopen te doen bij Amazon, geven ondervraagden dat ze niet precies weten welke producten het platform precies verkoopt. Daarnaast geeft een derde van de ondervraagden aan liever bij een Nederlandse webwinkel te shoppen, aldus Ruigrok NetPanel.