Regelmatig contact met klanten via e-mail genereert merkloyaliteit. Dit blijkt uit een casestudie van een internationale cosmeticaonderneming. De studie toont tevens aan dat het aanprijzen van een product leidt tot een verhoogd winkelbezoek. De onderneming voerde gedurende twaalf maanden een e-mailcampagne. Klanten werd een e-mail gestuurd en verzocht een vragenlijst in te vullen. Driekwart van de respondenten gaf aan het product de afgelopen zes maanden te hebben gekocht of gebruikt. Bovendien prezen ze het aan bij hun vrienden. Tweederde van de respondenten gaf aan het product te hebben aangeschaft als direct gevolg van de e-mail waarin ook speciale aanbiedingen, kortingen en nieuwe productinformatie gegeven werden. Ondanks de slechte reputatie van spam en junkmail kan e-mailmarketing dus zeer effectief zijn. Een belangrijke voorwaarde is dat de mailing geschiedt op aanvraag en vrijwillige basis. (Bron: Strategic Direction)

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN