• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Eigenaar River Island lanceert een nieuw merk, Harpenne

Eigenaar River Island lanceert een nieuw merk, Harpenne

Door Caitlyn Terra

23 jul. 2019

Mode |UPDATE

River Island Global Holdings Limited lanceert een nieuw merk genaamd Harpenne, zo meldt het bedrijf in een persbericht. Het merk is vanaf september beschikbaar, zo blijkt op de website van Harpenne.

Harpenne zal een merk zijn dat losstaat van River Island en ook een eigen website heeft. Volgens het bericht richt de collectie zich op een klant die ‘voornamelijk genegeerd is in de winkelstraten’. Een leeftijd wordt niet genoemd, maar het merk moet vrouwen meer zelfvertrouwen geven ongeacht hun leeftijd, aldus het persbericht. “Het merk moet zijn voor vrouwen die zichzelf herontdekken en hun persoonlijke stijl omarmen.

Harpenne zal wekelijks nieuwe items uitbrengen en soms een limited edition lijn, zo meldt het bedrijf. Harpenne lanceert met 120 items in het assortiment en prijzen beginnen bij 25 pond (28 euro) en lopen op tot 100 pond (111,38 euro) voor jurken. De collectie is flatterend voor elke huidskleur en lichaamsvorm, aldus Harpenne in het bericht.

Fiona Lambert, managing director of business development bij River Island, in het bericht: “Harpenne is gemaakt nadat we een gigantisch gat zagen in de markt en we willen de vergeten consument een stem geven. De items in de collectie zijn geïnspireerd door cultuur en individualiteit. Harpenne richt zich op vrouwen met een attitude en wil het retailaanbod revolutionaliseren zodat alle vrouwen hun stijl kunnen omarmen en zich zelfverzekerd voelen ongeacht hun leeftijd.

Beelden: Harpenne