• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Esprit lanceert nieuw concept voor mannenmode

Esprit lanceert nieuw concept voor mannenmode

Door Esmerij van Loon

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Esprit komt dit jaar met een nieuw concept voor mannenmode onder de naam 'The Wardobe Essentials'. Het gaat om een NOS (Never out of stock) collectie met denim, polo's, shirts, truien en jassen voor heren met een toegankelijk prijspeil van 29 tot 49 euro. Daarmee hoopt Chief Supply Chain Officer Juan Antonio Chaparro Vazquez het omzetaandeel mannenmode op de totaalomzet van Esprit fors op te vijzelen. Nu bedraagt herenkleding 12 procent van de totaalomzet van het modeconcern. Dat meldt Textilwirtschaft.

In november rapporteerde het in Hongkong genoteerde modebedrijf een omzetdaling van 11,8 procent over het eerste kwartaal van het lopende boekjaar 2016-17. De daling volgt onder meer op een reorganisatie van Esprit's retailnetwerk. het bedrijf heeft onredabele winkels gesloten en het totaal aantal winkels met 14,5 procent ingekrompen. In Duitsland, dat verantwoordelijk is voor de helft van Esprit’s totale omzet, daalden de inkomsten in het eerste kwartaal met 8,1 procent naar 2,05 miljard Hong Kong dollar (241 miljoen euro). Het retailnetwerk werd daar met 9,9 procent verkleind.

De nieuwe 'The Wardrobe Essentials' collectie wordt eerst in de eigen winkels getest en zal vanaf maart voor groothandelsklanten beschikbaar zijn. "Met deze lijn willen we ons niet zozeer op trends, maar meer op aspecten als prijs en comfort richten," zegt Chaparro in TW. De meer modische items voor mannenmode brengt Esprit onder in de Esprit 1968 lijn. De formele mannenkleding valt onder de noemer 'Smart Casual' bij Esprit.

Foto: Esprit

Esprit