Fashion club 70 lanceert ‘The Fashion club Academy’
bezig met laden...
“We willen met onze klanten in dialoog gaan.”
In een continu veranderende modemarkt voelt de overvloed aan informatie via social media en nieuwskanalen vaak overweldigend aan. Om hun klanten beter te begeleiden in deze soms woelige tijden, lanceert Fashion club 70 de ‘Fashion club Academy’. Hiermee willen ze de klanten inspireren en hen de nodige tools geven om hun positie in de markt te versterken.
Na een recente rondvraag bij het cliënteel, bleek er meer nood te zijn aan begeleiding. Een groter engagement dat het team van Fc70 heel graag wil aanbieden in de vorm van de Fashion club Academy. “Met dit nieuwe project streven we naar een volwaardige partnership met onze klanten. We gaan met hen in dialoog, staan hen bij met raad, en hopen hen zo nieuwe inzichten te geven in de huidige markt,” vertelt Luc Dheedene.
De Fashion club Academy is een tweeluik met enerzijds events en anderzijds een online portaal waar de klant op eender welk moment nuttige informatie kan vinden.
Launch event : De toekomst van de retail
Tijdens de eerste editie van de Fashion Club Academy wordt er meteen een actueel thema aangesneden: de toekomst van de retail. De rol van een fysieke winkel wordt meer dan ooit onderschat. Nochtans is de stenen winkel lang niet dood. Uit onderzoek blijkt dat 80% van alle retailverkopen in 2020 zullen plaatsvinden binnen de muren van een winkel. Alleen zullen die winkels zich moeten aanpassen aan de verwachtingen van de consument van vandaag.
Hans van Tellingen, hoofd van onderzoeksbureau in retail Strabo en auteur van het boek Waarom stenen winkels winnen, zal dit verder toelichten. Ook zal hij concrete tips geven om deze theorie om te zetten in de praktijk.
Het lanceringsevent wordt geopend met een key note over omnichannel. Met een omnichannel-oplossing kunnen winkeliers online - en offlineklanten bereiken om een beter antwoord te bieden op hun koopgedrag. Dit zal Annick Schramme, faculteitshoofd aan de Universiteit van Antwerpen tijdens de eerste Fashion club Academy verduidelijken.
Online portaal
Naast offline events zal de website van Fashion club 70 uitgebreid worden met een pagina waarop de klant maandelijks nieuwe artikels en video’s kan vinden. Verschillende domeinen zullen hier aan bod komen: wetgeving, financiën, marketing, sales, HR en visual merchandising. Dit portaal is bedoeld om de klant te adviseren en te inspireren.
Tot slot wil de familie Dheedene hun klanten bedanken voor hun eerlijke feedback en wenst ze hen een succesvol verkoopseizoen toe. “We streven samen naar een succesvolle toekomst, ” Luc, Miguel & Gregory.