Fendi tassen personaliseren bij Farfetch
bezig met laden...
Het online e-commerce platform Farfetch heeft de handen ineengeslagen met het Italiaanse luxemerk Fendi. Gebruikers kunnen de Fendi Kan I F tas personaliseren. Door keuzes over de kleur, leersoort, hardware, hengsels en andere eventuele extra's zijn er meer dan 120 opties en combinaties mogelijk.
Het ontwerpproces bestaat uit 4 stappen. Een customized handtas is verkrijgbaar vanaf 1.980 euro. Het duurt 10 tot 11 weken voor de handtas is geproduceerd en wordt afgeleverd.
Farfetch promoot de service via zijn social accounts. Het is voor het eerst dat Fendi samenwerkt met een e-commerce platform, om het made-to-order programma beeschikbaar te maken voor een breder publiek.
Bij Farfetch kunnen klanten ook een schoenmodel van Nicholas Kirkwood en gebreide truien van UMD x Opening Ceremony personaliseren.
Farfetch.com werd in 2008 door de Portugese Neves opgericht als e-commerceplatform waar exclusieve internationale modeboetieks hun producten kunnen verkopen.
'Coproductie' wordt door INretail aangemerkt als een van de twaalf ontwikkelingen van retail richting 2030. De consument transformeert van eindgebruiker naar vormgever en coproducent, zo staat in het rapport Retail richting 2030: Retail Rules, gebaseerd op onderzoek uitgevoerd in opdracht van INretail door adviesbureau Q&A. De shift is gebaseerd op de driver technologie (maatwerk), de behoefte 'het kunnen maken van unieke, persoonlijke producten (identiteit), ontspanning en het uiten van creativiteit', en toegankelijkheid door 3D/4D printing, artificial intelligence en customizen .
"In de woonsector is maatwerk al heel normaal, maar dit waait over naar nagenoeg elke andere sector," zo wordt gesteld in het onderzoeksrapport. "Fabrikanten en retailers maken geleidelijk een transitie van massaproducent naar maatwerk leverancier die de consument deels of volledig toegang geven tot het productieproces. Dit kan door de een product als bouwpakket te beanderen en klanten de mogelijkheid bieden om onderdelen uit te wisselen."
"Voorlopig zal deze ontwikkeling beperkt blijven tot het premium segment, maar richting 2030 zal maatwerk steeds vaker beschikbaar komen voor de massa, als de kosten lager worden," aldus de organisatie in het rapport.
Foto credit: Farfetch website