• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Fred Perry introduceert zijn eerste aangepaste shirt

Fred Perry introduceert zijn eerste aangepaste shirt

Door Danielle Wightman-Stone

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode
Adaptief Fred Perry Shirt campagne Credits: Fred Perry

Het Japans-Britse sport- en modemerk Fred Perry lanceert zijn allereerste aangepaste shirt om mode toegankelijker te maken. Gebaseerd op het iconische ‘M3600’ twin tipped shirt van Fred Perry, is het Adaptieve Fred Perry Shirt ontworpen voor eenvoudiger aankleden. De traditionele knopen zijn vervangen door twee verborgen magnetische sluitingen, waardoor het shirt gemakkelijk geopend en gesloten kan worden.

Twee niet-functionele knopen zitten er bovenop om de kenmerkende look te behouden. “Zo blijft de klassieke esthetiek behouden, terwijl de functionaliteit discreet wordt verbeterd”, aldus Fred Perry.

Het sportkledingmerk heeft er ook voor gezorgd dat er geen prijsverschil is tussen het aangepaste Fred Perry Shirt en zijn huidige tegenhanger. Beide stijlen worden verkocht voor 75 pond.

Fred Perry werkte samen met experts op het gebied van toegankelijkheid en inclusie aan de ontwikkeling van dit eerste adaptieve kledingstuk. Een van hen is de bekroonde activiste en strateeg Shani Dhanda, die deskundig advies gaf van concept tot uitvoering. Voor de campagne koos het merk voor inclusieve casting, verzorgd door Zebedee Talent.

In een verklaring zei Dhanda over het project: “Fred Perry is altijd een symbool geweest van individualiteit en eenheid. Door dit iconische kledingstuk aan te passen, bewijzen ze dat stijl nooit een barrière mag zijn.

“Het aangepaste Fred Perry Shirt zet een nieuwe standaard voor hoe toegankelijke mode eruit kan en moet zien. Het was een eer om samen met het Fred Perry-team te werken aan een verandering die betekenisvol en essentieel is voor de toekomst van inclusieve mode.”

Het aangepaste Fred Perry Shirt is verkrijgbaar in wit en zwart.

Adaptief Fred Perry Shirt campagne Credits: Fred Perry

Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.

FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.

Aangepaste kleding
Fred Perry
Inclusiviteit