• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Gabbiano Denim zet in op internationale groei

Gabbiano Denim zet in op internationale groei

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Het Nederlandse merk Gabbiano Denim presenteert tijdens Modefabriek de nieuwe wintercollectie 2018. De collectie zal op voororder worden verkocht in combinatie met korte termijn- en voorraadleveringen gedurende het seizoen. Dit nieuwe concept is een logische volgende stap voor het modebedrijf, dat internationale groeiambities heeft.

Nieuw concept

Anderhalf jaar geleden verhuisde Gabbiano Denim van het World Fashion Centre naar een eigen pand op Business Park Amsterdam Osdorp, waarmee de eerste stappen van het cash & carry-principe naar een volwaardig merk werden gezet. Alle afdelingen, van sales tot logistiek, zijn nu onder één dak gehuisvest. Het nieuwe hoofdkantoor voldoet volledig aan de verwachting die je van een gerenommeerd fashionbedrijf mag hebben en beschikt over een mooie showroom.

Commercieel manager Mike Boots: “We hebben deze stap genomen om verder te professionaliseren en groeien. Na een aantal jaren voorraadverkoop moeten wij nu naar een nieuwe werkwijze toe. Simpelweg omdat we uit ons jasje beginnen te groeien. Als je hierbij ook groei- en exportambities hebt, gaat je dit met voorraadverkoop alleen niet lukken. ”Gabbiano streeft ernaar om elk seizoen een vernieuwend beeld te laten zien in materialen en stoffen, zoals dat ook vanuit de markt wordt verwacht. Daarnaast verwachten klanten goede marges en verkoopondersteuning. Dit proces vergt nu eenmaal meer tijd.

Nauwe samenwerking

Voor Gabbiano Denim staat een langdurige relatie met de klant hoog in het vaandel. “Wij doen er alles aan om het partnership te versterken en ervoor te zorgen dat retailers onze collecties goed verkopen. Denk aan ondersteuning in de vorm van POS-materiaal zoals showcards, advertenties, maar ook bescherming.” Met het nieuwe concept kan de detaillist bij de start van elk seizoen een aantrekkelijk collectiebeeld presenteren in de winkel waardoor Gabbiano meer zichtbaarheid krijgt en het rendement zal verbeteren.” Hierbij geeft het merk een uitstekende marge en biedt het de retailer zeer interessante tools om de doorverkoop en de resultaten te verbeteren. Boots: “Ook zitten we bij nabestellen niet meer vast aan pakketten van acht of tien stuks. Retailers krijgen nu bij het plaatsen van een voororder toegang tot ons vernieuwde B2B-portaal. Hierbij is het mogelijk om losse maten bij te bestellen.”

Het juiste artikel op het juiste tijdstip

Achter de schermen is het bedrijf al twee jaar bezig om alle afdelingen klaar te stomen voor het nieuwe concept. Zo werden er bijvoorbeeld een marketing- en een stylingafdeling opgezet. Helemaal nieuw is deze werkwijze overigens niet voor Gabbiano Denim. De tienercollectie werd al volledig op basis van voororder geleverd. Retailers die zowel de heren- als de jongenscollectie verkopen zijn hier dus al mee vertrouwd. Nog een voordeel van meerdere levermomenten is dat de facturendruk daalt. Daarnaast worden artikelen op het juiste tijdstip geleverd, zodat de shorts en singlets niet al in januari in de winkel hangen, in afwachting van mooi weer.

Snel schakelen

De flexibiliteit waar Gabbiano Denim groot mee is geworden blijft een belangrijke pijler. “Wij produceren binnen Europa en hebben daardoor een korte productie- en transporttijd”, licht Boots toe. De komende jaren richt het modebedrijf zich op internationale groei. “De focus ligt in eerste instantie op België en Duitsland omdat deze markten goed aansluiten bij onze stijl en werkwijze. Ondanks dit zullen wij ervoor waken de flexibiliteit niet te verliezen. De Nederlandse markt is en zal altijd onze belangrijkste markt blijven.”

Gabbiano denim
Partner Content