Mytheresa.com, de luxe online moderetailer, gaat uitbreiden. Het platform zal vanaf komende lente ook kinderkleding verkopen, zo bevestigt het bedrijf tegen Textilwirtschaft.de. Het is niet de eerste keer dat de e-tailer zich op kinderen richt, voor een beperkte tijd waren er ook kinderschoenen verkrijgbaar van de MiniMe-collectie van het platform.

President van Mytheresa.com tegen TextilWirtschaft: “Er zijn twee uitstekende redenen [voor het introduceren van kinderkleding, red.]. Veel van onze klanten zijn zowel succesvol op hun werk als moeder en zouden graag de ‘Edit’, waar we bekend om staan bij Mytheresa.com, ook voor hun kinderen hebben. Daarnaast heeft streetwear invloed ook de luxe markt voor kinderen bereikt en er zijn veel goede, coole producten voor kinderen. Als toonaangevend mode leverancier in Europa, zijn we enthousiast over deze ontwikkeling in de kindermode.”

Mytheresa.com is niet de enige luxe e-tailer die de ontwikkelingen in kindermode opmerken. Concurrent Farfetch introduceerde twee jaar geleden al kindermode en Net-a-Porter houdt een Gucci Kids pop-up.

Edited noteert dat in 2016 luxe kindermode maar 4 procent vertegenwoordigde van de totale kindermodemarkt. In het eerste kwartaal van 2018 kwam het aandeel uit op 11 procent. Zowel de massa- als de luxekinderkledingmarkt zijn de afgelopen twee jaar duurder geworden. De gemiddelde prijzen in beide markten zijn met 13 procent gestegen. In de top 5 van meest verkochte luxe kindermode wereldwijd staan respectievelijk Ralph Lauren, Burberry, Dolce & Gabbana, Monnalisa en Stella McCartney.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN