Giorgio Armani viert 50 jaar mode met show en tentoonstelling
bezig met laden...
Op 24 juli 1975 werd in Milaan het modehuis Giorgio Armani opgericht. Deze mijlpaal viert de ontwerper met de lancering van het project Armani/Archivio, een tentoonstelling en een modeshow in de Pinacoteca di Brera, zo maakte het bedrijf vandaag bekend.
Armani/Archivio is het interactieve digitale platform dat op zaterdag 30 augustus tijdens het Filmfestival van Venetië wordt gelanceerd. 'Armani/Archivio is rijk aan content, het resultaat van nauwgezet catalogiseerwerk van de Giorgio Armani collecties voor het behoud van het historische erfgoed van het bedrijf en een brug tussen verleden en toekomst. Binnenkort krijgt Armani/Archivio een fysieke locatie aan de rand van Milaan', aldus Armani.
Woensdag 24 september opent Giorgio Armani een tentoonstelling voor het publiek in de Pinacoteca di Brera
De festiviteiten komen samen tijdens de modeweek van Milaan: op woensdag 24 september opent Giorgio Armani een tentoonstelling voor het publiek in de Pinacoteca di Brera. Voor het eerst zullen de zalen van het museum een modetentoonstelling huisvesten: 150 archiefstukken van Giorgio Armani vertellen de consistente evolutie van het merk door de decennia heen, in een combinatie van de mode van de ontwerper en de meesterwerken van de kunst.
Giorgio Armani sluit de modeweek af met een show op 28 september in Milaan
Giorgio Armani sluit de modeweek af op zondagavond 28 september met een show van de Giorgio Armani damescollectie voorjaar/zomer 2026 en enkele looks uit de laatste Giorgio Armani herencollectie die in juni werd gepresenteerd, in de historische setting van de ereplaats van Palazzo Brera.
De geconsolideerde netto-omzet van de Armani Groep bedroeg in 2024 2,3 miljard euro, een daling van 5 procent ten opzichte van het voorgaande jaar bij constante wisselkoersen (-6 procent bij actuele wisselkoersen). De daling van de directe retailomzet bedroeg 3 procent bij actuele wisselkoersen, 'ondanks diverse tijdelijke sluitingen voor renovatiewerkzaamheden, in lijn met het gemiddelde van de mode- en luxemarkt in 2024, volgens studies van diverse gespecialiseerde instituten', aldus het management.
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.