‘H&M lanceert een of twee nieuwe merken in 2017’

Naast de honderden nieuwe fysieke en online winkels die H&M in 2017 gaat openen, is de Zweedse retailer dit jaar ook van plan om één of meerdere nieuwe merken te lanceren. “In 2017 kijken we uit naar het leveren van sterke collecties en winkelervaringen en de lancering van één of twee nieuwe merken,” verklaart H&M Group-CEO Karl-Johan Persson dinsdag bij de bekendmaking van de jaarcijfers van 2015/2016.

”Het lanceren van nieuwe merken, in combinatie met de voortdurende verbeteringen en investeringen in omnichannel, de supply chain en geavanceerde analyses, maakt het voor ons mogelijk de nieuwe doelstellingen te behalen, zowel in 2017 als daarna,” zegt Persson. Om hoeveel en welke merken het zou gaan, maakt de directeur niet bekend. Eind vorig jaar meldde Drapers al dat H&M in de Banana Republic-winkel aan de Regent Street in Londen het nieuwe concept P Eleven zou gaan lanceren. H&M heeft daar vooralsnog geen reactie op gegeven.

In 2017 gaat H&M 430 nieuwe winkels openen, onder andere in de nieuwe markten Kazachstan, Columbia en IJsland. Daarvan zijn zo’n 80 winkels van de andere formules & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday en Cos. Daarbij krijgt de formule H&M Home, dat tot nu toe alleen over shop-in-shops beschikte, volgens Persson ook eigen winkels. “H&M Home ontwikkelt zich erg goed en heeft grote potentie voor verdere groei. Daarom gaan we de formule meer ontwikkelen als een zelfstandig merk,” aldus de directeur.

Zustermerk & Other Stories lanceerde onlangs ook al een nieuw eigen concept, namelijk een designercentrum. Het concept, genaamd Open Studio, bevindt zich in Stockholm en dient als een plaats waar consumenten unieke ready-to-wear en accessoires, evenals samenwerkingscollecties kunnen kopen.

Beeld: H&M website

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN