H&M x Google personaliseert draagbare technologie met ‘Coded Couture’
bezig met laden...
Een kledingstuk op maat gemaakt voor jouw unieke levensstijl. Google en H&M’s zusterbedrijf Ivyrevel slaan de handen ineen om dit te realiseren. Met ‘Coded Couture’ willen beiden bedrijven ‘creativiteit in mode en technologische innovatie verenigen’, aldus mede-oprichter Aleksandar Subosic van Ivyrevel.
Door middel van een Android App wordt informatie verzameld over de gebruiker. Het enige dat de gebruiker moet doen is toestemming geven voor het tracken van je dagelijkse activiteiten en een gelegenheid - Party, Gala of Business - te kiezen.
De app benut Google Awareness API en verschillende sensors. Hierdoor houdt het niet alleen bij waar de gebruiker naar toe gaat, maar ook wat voor weer het is in zijn of haar omgeving. Op basis hiervan wordt bijvoorbeeld de keuze voor de stof gemaakt. Het kledingstuk ontwikkelt zich naarmate meer informatie beschikbaar is. De gebruiker kan deze voortgang elke dag bekijken.
In een video waar het project wordt toegelicht, is het eerste kledingstuk te zien. De ‘Data Dress’ zal 99 dollar (93 euro) kosten. De eerste beelden van de jurk zijn al onthuld op de website en via Instagram.
Beeld:Ivyrevel