Het modehuis McDonald's
bezig met laden...
Fast fashion heeft sinds deze week een heel nieuwe lading gekregen. McDonald's besloot namelijk als marketingcampagne een kledinglijn te lanceren. De collectie is volgens het Amerikaanse bedrijf een 'ode aan de Big Mac'. De hamburger is dan ook gebruikt als dessin van alle kledingstukken.
De maten van de tops, broeken en regenjassen starten bij extra small. Maar ook wie maat extra-extra large heeft, mag zich van de fast food keten vermommen als hamburger.
Voorlopig wordt de collectie alleen in Zweden aangeboden. De kledinglijn - onderdeel van de 'Imlovinit 24'-campagne of toch een 1 aprilgrap? - werd gelanceerd tijdens een event met de toepasselijke naam McWalk fashion show. "We weten dat mensen van de Big Mac houden, dus we hebben besloten de liefde voor de Big Mac te vieren," zegt Jeff Jackett, marketingdirecteur van McDonald's in Zweden, in een persbericht.
Het is niet voor het eerst dat mode geïnspireerd op McDonald's op de catwalk verschijnt. Vorig jaar was het euroknaller- en mcflurryrestaurant een inspiratiebron voor Mochino's hoofdontwerper Jeremy Scott. De designer transformeerde de beroemde gele M tot de M van Moschino en liet mannequins in geel met rode pakjes paraderen tijdens de Milan Fashion Week. Chips-, popcorn- en chocoladeverpakkingen werden gebruikt als accessoire.
McDonald’s kledinglijn is een ode aan de Big Mac
Opmerkelijk genoeg is McDonald's niet de enige hamburgerketen die besloot de marktetingacties te verfrissen. De Japanse Burger King kondigde deze week aan een parfum te lanceren met de geur van de Whopper. Wie zichzelf wil besprenkelen met de geur van een broodje met een rundvleesschijf moet 38 euro neerleggen. En ja, de flesjes zijn alleen op 1 april te koop.