• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Iconix herlanceert sneakermerk Pony

Iconix herlanceert sneakermerk Pony

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Sneakerlabel Pony is terug van weggeweest. Eigenaar Iconix Brand Group heeft bekendgemaakt haar iconische schoenenmerk te herlanceren met de marketingcampagne genaamd ‘Product of New York’. Dat maakte het Amerikaanse concern onlangs bekend.

Pony werd voor het eerst gelanceerd in 1972, toen als kledingmerk dat haar achtergrond in New York gebruikte door sneakers te ontwerpen die de snelle dynamiek van de stad bij konden houden. Veertig jaar later wil Iconix profiteren van de herleving van retromerken in het athleisure-segment.

Om de herlancering te vieren heeft Iconix de iconische Topstar sneaker van Pony gemoderniseerd met daarop het kenmerkende logo van het merk. De sneaker werd destijds al gedragen door bekende sporters en is nu onderdeel van Pony’s unisex herfstcollectie, bestaande uit modellen die moderner, gekleurder en ‘frisser’ zijn. Naast schoenen bestaat de lijn uit T-shirts en truien.

“We zijn erg verheugd over de presentatie van de herontdekking van de klassieke stijlen van het merk, die historisch gezien zo’n grote invloed hadden op de sneakercultuur en nu de nieuwe consument, terwijl het ook nostalgie voor originele Pony-fans oproept,” verklaart Jamie Cygielman, chief marketing officer bij Iconix. Voor het uitdragen van de collecties zal Pony samen gaan werken met verschillende ambassadeurs, nu is dat hiphopartiest Joey Badass.

De collecties van Pony zullen verkrijgbaar zijn bij multibrand retailers als Urban Outfitters, Zumiez, and SneakerVilla.

Beeld: Pony

Iconix Brand Group
PONY