In beeld: 3x nieuwe mannenmodemerken

In het kader van mannenmodemaand presenteert FashionUnited drie nieuwe mannenmodemerken. Mr Marvis, NEWD en Pockies: ze doen alle drie iets met shorts, en aan een beperkt aantal modellen.

Mr Marvis: witte Wimbledons en groene Lawns

Mr Marvis Amsterdam is een nieuwkomer. Eigenaar van het shorts merk, Steven Vrendenbarg constateerde dat ‘de perfecte korte broek gewoonweg niet bestond’ en ging aan de slag met ontwerpster Aafke Tuin en studievriend David Sipkens. Dat het ontwikkelen van het ideale shorts model ook niet over een nacht ijs gaat, blijkt wel uit het feit dat het Amsterdamse label een jaar geleden werd opgericht en toentertijd genoeg geld binnen harkte met een crowdfunding campagne. Sinds eind mei is er één shorts model verkrijgbaar via de webshop van het merk, in elf kleuren. Mr Marvis belooft klanten de pasvorm en het uiterlijk van de korte broek niet meer te veranderen. Een chino short met elastiek in de broekband en een verborgen zakje voor je telefoon, kost 79 euro.

In beeld: 3x nieuwe mannenmodemerkenIn beeld: 3x nieuwe mannenmodemerken

NEWD: short suits

NEWD is net als Mr Marvis slechts een maand oud. Het herenmodemerk brengt eenkleurige pakken, bestaande uit een overhemd met korte mouwen en bijpassende shorts. Een bijzondere eigenschap is dat de pakken bestendig zijn tegen tropische hitte. Oprichters Stevie Vos en Mareille Schouten ontwierpen de pakken voor hun eigen reis naar India, waarna ze besloten deze ook op de markt te brengen. Momenteel zijn er drie varianten van de short suits te koop, allen opgeleukt met een print van kunstenaars Steven van Lummel, Frans Hals en Tim Mastik. Een heel NEWD pak kost 129 euro, een overhemd of shorts 69 euro. Het label is verkrijgbaar via newdstudios.com en te koop bij conceptstore X bank in de Amsterdamse Spuistraat en herenkledingzaak N32 in Purmerend.

In beeld: 3x nieuwe mannenmodemerken

Boxershorts met zakken van Pockies

Een boxershort met goede pasvorm en zakken voor bijvoorbeeld je telefoon of je aansteker. De Groningse studenten Karel Bosman, Michiel Dicker en Rob ten Hoove lanceerden Pockies in 2015 ‘om te bankhangen met het comfort van een onderbroek, met de voordelen van zakken in een normale broek'. Een regelrechte hit volgens Dagblad van het Noorden, de krant meldde dat de bedenkers meer dan 1.000 onderbroeken per week verkochten in april 2015. Een katoenen Pockies is verkrijgbaar via de webshop in verschillende kleuren en prints. De prijs bedraagt 12,50 euro.

In beeld: 3x nieuwe mannenmodemerkenIn beeld: 3x nieuwe mannenmodemerkenIn beeld: 3x nieuwe mannenmodemerken

In beeld: 3x nieuwe mannenmodemerken In juni besteedt FashionUnited aandacht aan de internationale Mannenmodeweken. Voor alle reads over mannenmode klikt u hier.

Foto’s: Mr Marvis, NEWD, Pockies

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN