(advertentie)
(advertentie)
In Beeld: Kipling X Disney lanceren Sneeuwwitje collectie

Naar aanleiding van de tachtigste verjaardag van het sprookje Sneeuwwitje en de zeven dwergen, heeft Walt Disney in samenwerking met tassenmerk Kipling verschillende tassen en accessoires ontworpen.

In Beeld: Kipling X Disney lanceren Sneeuwwitje collectie

De collectie, die bestaat uit riemen, handtassen, toilettassen en sleutelhangers, wordt rond de feestdagen gelanceerd en is de eerste samenwerking tussen Kipling en Disney, maar waarschijnlijk niet de laatste. De twee zijn namelijk een samenwerking aangegaan tot en met 2019 en zullen meerdere Disney sprookjes collecties ontwerpen. Elke nieuwe collectie zal in het teken staan van een toonaangevende Disney prinses.

In Beeld: Kipling X Disney lanceren Sneeuwwitje collectie

Disney lanceert eerste samenwerkingscollectie met Disney

”Het gaat eigenlijk over de synergie tussen de twee merken. Kipling is een leuk, energiek en jeugdig merk en deelt Disney’s verbeeldingskracht,” aldus President Noord-Amerika bij Kipling Nina Flood tegen WWD.

De Sneeuwwitje en de zeven dwergen collectie bestaat uit rugzakken en schoudertassen met het iconische Kipling-aapje eraan. Thema’s uit het sprookje zijn ook terug te vinden in de collectie, zoals de giftige appel en verwijzingen naar de kwade stiefmoeder. Prijzen voor de collectie variëren van 16 dollar (13,50 euro) voor een sleutelhanger tot 149 dollar (126 euro) voor een rugtas.

In Beeld: Kipling X Disney lanceren Sneeuwwitje collectie

Wanneer de collectie precies in de winkels ligt is nog niet bekendgemaakt, maar de samenwerking bouwt voort op het doel van Kipling om de aanwezigheid en populariteit van het merk te versterken bij een nieuwe generatie consumenten.

Eerder werkte Kipling samen met verschillende merken zoals Urban Outfitters, Cath Kidston, Forever 21 en Christopher Raeburn.

Beelden: Disney X Kipling website