• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • In beeld: Valentijn

In beeld: Valentijn

Door Esmee Blaazer

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Commercie of een charmante dag voor de romanticus? De meningen zijn verdeeld, maar geen consument die aan Valentijnsacties ontkomt. Merken, winkelbedrijven en webshops zien brood in de dag van de liefde.

F*ck Valentine campagne Nelly

Nelly.com probeert zich te onderscheiden door de 2017 Valentijnscampagne te richten op vrijgezelle vrouwen. De Scandinavische webgigant heeft de advertentiecampagne ‘F*ck Valentine, Make a party statement: #MyGirlGang’ gelanceerd, waarbij feestkleding wordt aangeprijsd.

Foto: Nelly.com website

Capsule collectie Jimmy Choo

Jimmy Choo heeft de Lockett tas van het luxemerk voor 14 februari versierd met rode hartjes.

Foto: Jimmy Choo

Fifty Shades Darker collectie van Coco de Mer en Hünkemoller

Hünkemoller zet zoals elk jaar in op Valentijn met een speciale lingerie collectie, dit keer de ‘Fifty Shades Darker’ collectie waarvoor de keten de handen ineen heeft geslagen met Coco de Mer. Slim getimed, want de verfilming van het tweede boek van E.L James ‘Fifty Shades Darker’ is onlangs in première gegaan in de Nederlandse bioscopen.

Foto: Hünkemoller

‘Love goes around’ sjaal Delphine Boël

Draagbare kunst, letterlijk. De Belgische artieste Delphine Boël heeft een van haar kunstwerken ‘Love goes around’ getransformeerd tot zijden sjaal.

Foto: Delphine Boël

Vans OMG/WTF

Net als Nelly.com zet Vans in op ironie. Het Amerikaanse sneakermerk heeft een capsule collectie gelanceerd waarop de slogans ‘OMG’ en ‘WTF’, kort voor Oh my god’ en ‘What the f*ck’ prijken. In het persbericht zegt Vans dat de items zijn voor ‘jonge vrouwen die de sérieux achter Valentijn met een korreltje zout nemen’.

Foto: Vans

Hogan clutch en sneakers

Hogan, een merk uit de portefeuille van de Italiaanse Tod’s groep, biedt een met hartjes versierde clutch en een paar sneakers aan als special Valentine edition .

Foto’s: Hogan

Love triangle Havaianas slippers

Ook Havaianas stapt af van traditie in 2017. Voor 14 februari brengt het Braziliaanse merk naar eigen zeggen ‘een ware driehoeksverhouding op de markt om te benadrukken dat liefde zich niet beperkt tot het traditionele koppel’. Waaruit de collectie nu precies bestaat? Drie paar slippers, met de stripfiguren Popeye, Olijfje en Brutus.

Foto: Havaianas

En als bonus: 3x leuke Valentijns-acties

Valentijns ‘drive-through’ Debenhams

In Groot-Brittannië heeft warenhuis Debenhams een tijdelijke Valentijns ‘drive-through’ geopend. Op 7 februari konden consumenten hun Valentijnsdag cadeaus kopen bij de vestiging in Manchester, zonder hun auto te verlaten.

Wijnegem Shopping Center treedt op als matchmaker

Het Wijnegem Shopping Center gaat nog een stapje verder door als matchmaker op te treden. Zaterdag 11 februari worden speeddates en etentjes georganiseerd in het winkelcentrum voor vrijgezellen.

XBank Valentijns pop-up shop Vedder & Vedder

In de Amsterdamse conceptstore annex galerie XBank wordt 11 februari een pop-up store geopend van Vedder & Vedder. Consumenten kunnen hun sieraad van het merk ter plekke laten graveren onder het genot van een alcoholische versnapering.

Homepagefoto: Hünkemoller

Valentijn
Valentijnsdag