• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Innovatieslag bij C.A.S.T. werpt vruchten af

Innovatieslag bij C.A.S.T. werpt vruchten af

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Inkoopcentrum CAST in Nieuwegein is bezig met een innovatieslag en de eerste veranderingen waren recent al zichtbaar, bijvoorbeeld tijdens de beurs Buy&Bloom. Een mooie aftrap van 2019. “Maar we zijn er nog lang niet en blijven zelfkritisch”, aldus general manager Marijn Verschure. “Er zijn nog volop verbeterpunten voor de toekomst.”

Wie binnenstapt bij het Centrum voor Accessoires, Schoenen en Tassen (CAST) in Nieuwegein moet zich welkom voelen. Gastvrijheid en hospitality zijn daarbij de sleutelwoorden, maar volgens general manager Marijn Verschure speelt de aankleding ook een belangrijke rol. “De sfeer in het centrum wordt als positief ervaren. Het centrale punt waar de horeca zich bevindt ziet er door de nieuwe styling veel kleurrijker uit. Vooral bij de beurs met gastexposanten zijn we erin geslaagd om een look en feel van deze tijd neer te zetten. En dat in een zeer kort tijdsbestek.”

Kwaliteit waarborgen

Het inkoopseizoen bij CAST is eerder dit jaar van start gegaan met verschillende evenementen. Hierbij stonden de segmenten Sport, Kids, Fashion en Comfort in de spotlights. Daarnaast is er elk seizoen de driedaagse beurs Buy&Bloom die in het teken staat van alle productgroepen en segmenten. “Overall waren bezoekers tevreden over de kwaliteit die wij geleverd hebben”, vertelt Verschure. “Wel hebben we te maken met een terugloop van het aantal beursbezoekers. Met name bij de segmenten Fashion en Comfort vielen de bezoekersaantallen tegen. Dit had deels te maken met het aanbod: om relevant te zijn is het belangrijk om goede merken te brengen. Een belangrijke les die we hieruit kunnen trekken is dat we nog meer moeten overleggen. Samen met bezoekers en exposanten zijn we nu aan kijken hoe we het niveau omhoog kunnen krijgen.”

Multifunctionele stands

Organisatorisch heeft CAST een switch gemaakt door veel zaken die voorheen werden uitbesteed nu in eigen beheer uit te voeren, van de muziek tot de standbouw. “We hebben de expertise in huis. Dan kun je bepaalde producten blijven huren, maar als je er zo vaak gebruik van maakt is het beter om ze permanent in huis te hebben”, aldus Verschure. “Niet alleen vanuit kostenefficiënt oogpunt, ook in het kader van duurzaamheid. Vandaar dat alle stands mobiel én multifunctioneel zijn. Hier is enthousiast op gereageerd door bezoekers en deelnemende merken. Er heerste hierdoor een prettige vibe.” Uiteraard lenen de stands zich goed voor de presentatie van schoenen, maar je bouwt ze net zo makkelijk om tot kledingstands. Meerdere losse stands zijn eenvoudig samen te voegen tot een dubbele of zelfs megastand. “Zo kunnen we met dezelfde meubels telkens een andere look neerzetten en bieden we merken ruimte voor (gedeeltelijke) eigen inbreng.”

Persoonlijke touch

Sinds zijn aanstelling bij CAST in augustus vorig jaar lopen Verschure en zijn team veel rond door het centrum en gaan ze in gesprek met bezoekers en leveranciers om te luisteren naar hun wensen. Het beursklimaat en de manier waarop mensen inkopen verandert in rap tempo. Daarom is de organisatie altijd op zoek naar feedback van leveranciers en vooral ook van bezoekers om te leren van hun ervaringen. Die persoonlijke benadering werpt zijn vruchten af. “Als organisatie zijn we veel toegankelijker. Zaken worden het liefst meteen opgepakt. Laatst zei iemand bijvoorbeeld: dat plastic bestek kan echt niet meer. Daar heeft het team direct werk van gemaakt en dit ook teruggekoppeld naar de desbetreffende persoon. Veranderingen zijn beter zichtbaar en dit wordt als erg prettig ervaren.”

Zaken worden het liefst meteen opgepakt. Laatst zei iemand bijvoorbeeld: dat plastic bestek kan echt niet meer. Daar hebben we direct werk van gemaakt en dit ook teruggekoppeld naar de desbetreffende persoon. Veranderingen zijn dus beter zichtbaar en dit wordt als erg prettig ervaren.”

Achter de schermen is het team druk bezig om CAST verder te ontwikkelen als platform binnen schoenen, sport en mode. De website speelt daarbij een cruciale rol als verlengstuk van het fysieke centrum. Je vindt er alle informatie met betrekking tot merken, bedrijven en contactpersonen. Verschure: “De afgelopen tijd hebben we veel met leveranciers en bezoekers gesproken. Dit zullen we blijven doen om onze diensten nog beter aan te laten sluiten en waar nodig onze ‘business scope’ te verruimen.”

Voor meer informatie kijk op: www.cast.nl

C.A.S.T
CAST
evenementen
inkoopcentrum
Partner Content
Schoenen
Timberland