• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • ISKO Jeggings™ viert tienjarig jubileum

ISKO Jeggings™ viert tienjarig jubileum

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Het is feest in de Amsterdamse evenementenlocatie Loods 6. De langwerpige ruimte is voor één avond omgetoverd tot denimwalhalla. De reden? Het tienjarig bestaan van ISKO Jeggings™: het product dat in 2008 werd gelanceerd en een ware revolutie veroorzaakte in de denimindustrie. “De ISKO Jeggings™ was het begin van power stretch. Voorheen vond men vijf of tien procent stretch al veel, maar de jegging heeft zelfs 30 procent stretch,” licht ISKO’s Global Marketing Director Rosey Cortazzi toe.

ISKO Jeggings™ niet meer weg te denken uit ieders kledingkast

Wat ISKO Jeggings™ onderscheidt in de markt? Cortazzi: “Onze stof heeft een heel bijzondere draagsensatie.” Samples worden tevoorschijn gehaald, zodat kan worden gevoeld. “Onze stof is heel stretchy, maar herstelt ook geweldig goed. Ik draag zelf ook ISKO Jeggings™. Het paar dat ik nu aanheb, is al zo’n 100 keer gewassen en ziet er nog steeds goed uit,” aldus de Global Marketing Director.

Inmiddels zijn ISKO Jeggings™ niet meer weg te denken uit de kledingkast van vrouwen van over de hele wereld, maar daar ging heel wat aan vooraf. “Normaal gesproken duurt het zo’n twee jaar om iets te ontwikkelen voor de markt, soms zelfs langer,” legt Cortazzi uit. Er gaat veel tijd in onderzoek zitten, zodat ieder product dat wordt gelanceerd naadloos aansluit op commerciële behoeften vanuit de markt.

Octrooien en merken van ongekend belang voor ISKO

Deze avond staat weliswaar in het teken van tien jaar ISKO Jeggings™, maar dit is slechts één van de ruim 100 geregistreerde merken van het bedrijf. Daarnaast heeft ISKO tien octrooien en meer dan 100 octrooiaanvragen die wachten op goedkeuring. “Intellectueel eigendom (IE) is het verborgen goud van een bedrijf,” verklaart Roos van Schooneveld, ISKO’s bedrijfsjurist. Een aantal van de belangrijkste octrooien van ISKO zijn ISKO Future Face™, ISKO Pop™ en ISKO Recall™.

ISKO Future Face™, zo legt Cortazzi uit, “ziet eruit als knitwear met het comfort van een joggingbroek’’. ISKO Pop™ is een technologie waarbij garen op zo’n manier worden gedraaid dat het eindproduct zijdezacht aanvoelt. Tot slot is er ISKO Recall™: een technologie die zorgt dat denim niet permanent uitrekt en altijd weer terugspringt naar haar originele staat.

ISKO’s bedrijfsjurist: “We moeten onze klanten en consumenten voorlichten”

ISKO vindt innovatie belangrijk en investeert hier flink in. De daaruit voortvloeiende technologieën en producten worden vervolgens geregistreerd. Van Schooneveld: “Als je je als bedrijf wilt onderscheiden van de concurrentie, is het belangrijk om je rechten goed vast te leggen.” Dit is iets dat ISKO altijd al heeft gedaan, getuige de vele octrooien en merken in het IP portfolio. Vanaf het nieuwe jaar gaat het bedrijf bovendien sterker inzetten op het handhaven van hun rechten. “We merken dat veel bedrijven en andere denimproducenten inbreuk maken op onze octrooirechten, en dat gaan we actiever aanpakken. We gaan onze stem laten horen, want ISKO heeft ontzettend veel geïnvesteerd in het verkrijgen van deze baanbrekende octrooien” benadrukt Van Schooneveld.

Waar de meeste bedrijven begrijpen dat bepaalde eigenschappen juridisch beschermd zijn, is dit in de denimindustrie helaas nog niet altijd het geval. En daar ligt volgens Van Schooneveld en Cortazzi een rol weggelegd voor ISKO. “Wij zijn een pionier in de denimwereld. We zijn van mening dat we onze klanten en consumenten moeten gaan voorlichten op dit vlak, zodat ze leren dat er zoiets bestaat als een octrooi op stoffen,” besluit Van Schooneveld.

ISKO is één van ‘s werelds grootste producenten van premium denim. Het bedrijf heeft een portfolio dat ruim 25.000 producten omvat. Daarnaast heeft ISKO tien geregistreerdeoctrooien en ruim 100 merken. Momenteel opereert ISKO in zo’n 30 landen, en worden de producten van de denimproducent verkocht in meer dan 60 landen. ISKO is onderdeel van SANKO TEKSTIL, dat behoort tot de internationale Sanko Group.

Partner Content