• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Jack in a Bag: Duurzaam en fraai totaalconcept voor winkeliers

Jack in a Bag: Duurzaam en fraai totaalconcept voor winkeliers

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Stel je voor: een stijlvolle stalen display vol duurzame jacks die inspelen op het seizoen. Denk aan handige light-weight jasjes en padded jasjes of bodywarmers. Dat is Jack in a Bag, een fraai concept van het vooruitstrevende Nederlandse sport- en outdoorkledingbedrijf FashionPower.

Innovatief

“Jack in a Bag is zo’n drie jaar geleden ontstaan”, vertelt de commercieel directeur van FashionPower, Ronald Nelemans. “Ik liep samen met een collega door de stad en we werden getriggerd door een display met tasjes. Het zag er wat rommelig uit, maar onze aandacht was gewekt. Bij FashionPower zijn we altijd op zoek naar innovatieve oplossingen. Dat geldt niet alleen voor de ontwikkeling van onze duurzame, comfortabele en betaalbare sport- en outdoor kleding, maar ook voor een smaakvolle manier van presenteren. Wij denken graag in totaaloplossingen voor onze klanten.”

Stoere en duurzame display

Het concept kreeg de toepasselijke naam Jack in a Bag. De jacks hangen in een zakje aan een stoere zwarte display van roestvrij staal die lang meegaat. De display meet slechts 40 bij 40 cm en biedt plaats aan maar liefst 48 of 72 bags (afhankelijk van het type jack). Ideaal voor elke winkelvloer.”

Seizoenartikelen

Het assortiment van Jack in a Bag verandert al naar gelang het seizoen en bestaat uit lichtgewicht wind- en regenjacks, padded jacks. Nelemans: “Onze displays staan intussen bij meerdere Europese supermarkten en drogisterijen, maar zouden zeker niet misstaan bij bijvoorbeeld winkels op vakantieparken en campings, tankstations, etcetera… eigenlijk overal. Stel dat een consument een wandeling gaat maken en het is wat kouder dan hij dacht, dan kan hij ter plekke een Jack in a Bag-jasje kopen. Of een consument loopt in de stad, het begint te regenen en hij loopt tegen een display met onze waterafstotende jasjes aan. Er zijn kortom legio redenen om een Jack in a Bag te kopen. Gemak dient tenslotte de mens."

Duurzaamheid

Ook over de kwaliteit van de kleding kan Nelemans kort zijn: “die is uitstekend”. En dat niet alleen, de kleding wordt op een uiterst duurzame manier gemaakt. Nelemans: “Iedereen weet dat de kledingindustrie één van de meest vervuilende industrieën is. Als kledingbedrijf hebben we jaren geleden al besloten om daar niet meer aan mee te doen.

Onze padded jasjes worden gevuld met Sorona, een materiaal dat voor een deel bestaat uit restafval en waar in de productie minder watervervuiling, energieverbruik of CO2 uitstoot aan te pas komt. Onze jasjes zijn vrij van PFC en voldoen aan alle normen van Reach, Detox en Oekotex.”

Europa

Het moge duidelijk zijn, met Jack in a Bag kopen consumenten geen ‘kat in de zak’. Integendeel, de items zijn mooi, duurzaam, recyclebaar, van hoogwaardige kwaliteit, hangen tiptop gerangschikt in een handige stalen display en zijn te koop voor een aantrekkelijke prijs. Op dit moment vinden de Jack in a Bag-displays hun weg naar winkels in heel Europa en daarbuiten. Van grote internationale supermarkt- en drogisterijketens tot diverse kleine en grote winkels in dorpen en steden: overal duiken ze op. “Uiteraard staan we altijd open voor een samenwerking met nog veel meer winkeliers”, aldus Nelemans. “Het is onze ambitie om de komende jaren flink te groeien én om de displays gedurende het hele jaar van relevante, functionele maar ook zeker commerciële producten te voorzien. Geïnteresseerde retailers kunnen zich melden via backofficesales@fashionpower.nl.”

Promotion
Lees meer over Jack in a Bag op de merkpagina
FashionPower
Jack in a Bag