Jeff Abrams gaat wereldwijd met zijn merk Rails
bezig met laden...
Voor degene die zoekt naar het perfecte button-down geruite overhemd, hoeft niet verder te zoeken, want volgens kledingmerk Rails uit Los Angeles hebben zij de oplossing. Het is mogelijk dat je de Rails overhemden of customized spijkerjasjes al eens gezien hebt toen ze gedragen werden door bekendheden en Social Media influencers zoals Kate Moss, Olivia Palermo en Rosie Huntington-Whiteley. Nu heeft de oprichter van Rails, de charismatische Jeff Abrams, het doel om zijn merk wereldwijd uit te breiden en nieuwe productcategorieën te introduceren.
Jeff Abrams wil wereldwijde expansie met Rails
Tijdens de presentatie van de Rails vrouwen-, mannen- en kindercollectie Lente/Zomer 2018 in Amsterdam, neemt FashionUnited een moment om samen met Abrams te praten over de nieuwe collectie van Rails, zijn visie over Rails’ huidige marktexpansie en plannen voor de toekomst.
Het merk dat werd opgericht in 2008 door Abrams, dat begon met een zwarte hoed en later een sweater met rits, heeft over de jaren een sterke aanhang verkregen. “Matthew McConaughey kocht het, Jessica Alba kocht het, dus ik wist dat ik iets speciaals had gedaan met mijn hoed en hoodie,” zegt Abrams. Rails is bekend om zijn zachte button-down overhemden die de relaxte Californische uitstraling belichamen. De afgelopen jaren heeft het merk zijn assortiment uitgebreid met meer producten om zo een volwaardig lifestyle merk te worden.
“We proberen het concept van de relaxte Californische lifestyle in de gehele collectie te verwerken, in elke categorie. Of het nou overhemden, denims of jurken zijn, dit is de focus in elke collectie.” De Rails SS‘18 collectiepresentatie in Amsterdam valt samen met de officiële lancering van het merk in Nederland, dat verkocht gaat worden in de Bijenkorf. Deze stap volgt na de Rails mannencollectie debuut in het Verenigd Koninkrijk dat exclusief verkocht wordt in warenhuis Harrods. Rails wordt momenteel verkocht in 50 landen in 1.265 winkels, onder meer Harvey Nichols, Intermix, Selfridges en Saks Fifth Avenue, maar Abrams is erop gebrand om het merk verder uit te breiden in het buitenland.
“Het is een lange, maar constante weg geweest en als ik zo rondkijk, vind ik het erg leuk om naar alle (nieuwe) markten af te gaan om te doen wat ik in het begin deed met Rails - namelijk actief bezig zijn en niet achterover hangen en zeggen “we hebben het gehaald”, want er zijn oneindig veel dingen die we kunnen doen als merk.”
Dit artikel werd eerder gepubliceerd op FashionUnited.com, geschreven door onze UK editor. Vertaling en bewerking: Blanca Heise.
Foto’s en Videos: Door Blanca Heise, voor FashionUnited