Jérôme Boateng nu ook door Zalando gestrikt voor samenwerking
bezig met laden...
Bread&&Butter lanceert in samenwerking met het Berlijnse cultuur- en modeplatform 032C een uniseks capsulecollectie geïnspireerd op voetballer Jérôme Boateng. Dit kondigt Zalando aan in een persbericht. De collectie, BOA17 genaamd, is vernoemd naar de bijnaam van de voetballer (Boa) en zijn rugnummer 17.
Bread&&Butter by Zalando schrijft in het persbericht dat de ‘hyper-persoonlijke uniseks collectie is geïnspireerd op de favoriete aspecten uit het leven van de Duitse voetballer: honden (en dan met name zijn Pitbull Ivory), hiphop, camouflage en de kleur babyblauw. De collectie bevat petten, schoenveters, sokken, buttons en een camouflage jas voorzien van de Latijnse zin ‘Per Aspera Ad Astra’ (via obstakels naar de sterren) – een verwijzing naar Boa’s ‘eenvoudige jeugd’ in de Berlijnse wijk Wedding en de weg naar de voetbaltop.
De campagnefoto’s van de BOA17-collectie werden gestyled door 032C’s fashion director Marc Goehring en gefotografeerd door kunstenaar Jonas Lindstroem. Tijdens Bread&&Butter by Zalando, gehouden van 31 augustus tot en met 2 september in Berlijn, wordt er een pop-upwinkel met de collectie van de voetballer ingericht waar de collectie ook te koop is.
De gehele collectie is vanaf eind augustus verkrijgbaar via Zalando’s limited-edition-productpagina.
Het is niet de eerste keer dat de voetballer een samenwerking aangaat met een retailer. In mei dit jaar bracht Nyden, het H&M-merk dat zich richt op millennials, naar buiten Jérôme Boateng gestrikt te hebben voor diens lentecollectie 2019. Over de inhoud van de collectie is door het modemerk nog niet gecommuniceerd.
Beeld: Bread&&Butter by Zalando in samenwerking met 032C