H&M’s nieuwste modemerk Nyden strikt voetballer Jérôme Boateng voor collectie 2019

Nyden, het nieuwste merk van de H&M Group, heeft op zijn website aangekondigd samen te werken met de Duitse voetballer Jérôme Boateng voor de lentecollectie 2019. Over de inhoud van de collectie heeft modemerk nog niet gecommuniceerd.

”Ik kijk er naar uit om voor het kledingmerk verschillende facetten van mijn creativiteit en leiderschap uit te drukken. De hele wereld is gericht op mijn voetbalprestaties. Ik wil mijn onbevreesdheid op het voetbalveld vertalen naar mode en in het bijzonder naar deze Nyden-collectie. Laat anderen niet toe in je hoofd, wees open en niet bang om je te kleden zoals jij dat wilt”, aldus Jérôme Boateng over de samenwerking op de website van Nyden.

Nyden, het H&M-merk dat zich richt op millennials, zet zichzelf in de markt als ‘affordable luxury’ voor mannen en vrouwen. De collecties zijn alleen online of in speciaal ingerichte pop-up stores beschikbaar. Nyden werkt met gelimiteerde oplages. De eerste T-shirtcollectie van het merk deed denken aan band merchandise. Een van de ontwerpen was al binnen een kwartier uitverkocht. De prijs voor een T-shirt van Nyden is 60 euro.

Beeld: Jérôme Boateng via Nyden