Karl Lagerfeld-merk brengt eerbetoon aan wijlen ontwerper op Pitti Uomo

De eerbetonen aan ‘Kaiser Karl’ blijven komen. Karl Lagerfeld, het gelijknamige merk van de ontwerper die in februari van dit jaar overleed, zal een eerbetoon brengen aan de oprichter tijdens Pitti Uomo. Dit meldt WWD op basis van een statement van Karl Lagerfeld CEO Pier Paolo Righi.

“Onze aanwezigheid op Pitti Uomo zal een speciaal moment zijn om een serie van wereldwijde evenementen die het erfgoed van Karl vieren af te trappen,” aldus Righi tegen WWD. Kunstenaar Endless zal onder andere diverse portretten van Lagerfeld maken op een installatie die te zien is tijdens het beroemde mode evenement. Ook wordt het portret van Lagerfeld op vijftig limited edition shirts gedrukt die beschikbaar zijn tijdens Pitti Uomo.

Fendi, een van de merken waar Lagerfeld de creatief directeur van was, zal aankomende zomer een eerbetoon brengen aan de ontwerper. De couture catwalk show op 4 juli in Rome zal een overzicht geven van Lagerfelds ontwerpen voor het Italiaanse merk. Bij diverse modeshows werd een minuut stilte gehouden nadat de ontwerper was overleden. Ook werd er een collectie gelanceerd door de poes van Lagerfeld, Choupette, met de naam #RIPDaddy

Beeld: Patrick Kovarik, AFP

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN