• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Kering focust op relaunch voor Bottega Veneta

Kering focust op relaunch voor Bottega Veneta

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Italiaans luxemerk Bottega Veneta wordt opnieuw in de markt gezet. Het modehuis zag vorig jaar de winst en omzet flink dalen. Kering, waar Bottega Veneta onder valt, hoopt met een relaunch weer een sterke plek voor het merk te creëren.

De leren goederen, waar het merk om bekend staat en die 81,6 procent van de totale omzet uitmaken, krijgen een boost. Nieuwe categorieën, uitbreiding van de schoenencollectie en bestaande lijnen krijgen een make-over. Bijvoorbeeld de welbekende gevlochten leren tassen ondergaan een upgrade met een nieuw design. Daarnaast wordt de diversiteit in de collectie onder de loep genomen. Zo moet een andere balans tussen de permanent collecties en nieuwe artikelen ontstaan.

In 2016 zag Bottega Veneta de omzet met 8.7 procent dalen naar 1,173 miljard euro en ook de winst daalde met 20.6 procent naar 297,4 miljoen. Dit was volgens het merk te danken aan de teruglopende interesse van Aziatische klanten en het gebrek aan ‘creatieve verjonging’.

Om weer een constante groei te realiseren, ‘moet het bedrijf op zoek naar nieuwe klanten, jonge klanten voornamelijk,’ aldus Kering CEO François-Henri Pinault. “Daar hoort een andere communicatiestijl bij.” De focus wordt daarom gelegd op digitale mogelijkheden om het imago van het merk te benadrukken.

Bottega Veneta
Kering