• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Loavies lanceert eigen modelabel

Loavies lanceert eigen modelabel

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Loavies zet een nieuwe stap: vanaf de lente van 2016 komt de webwinkel met een eigen collectie. In eerste plaats worden de Loavies-items online gelanceerd, maar er zijn al plannen om het merk ook uit te rollen naar geselecteerde winkels. Daarnaast zal het nieuwe label verdeeld zijn in twee lijnen: Loavies en Loavies Premium.

“Wij zien dat de modebranche de afgelopen jaren is veranderd; online invloeden bepalen de trends. Daarom richten wij ons niet op seizoenscollecties, maar spelen wij flexibel in op de vraag van onze doelgroep,” zegt Loavies in een persbericht.

Twee nieuwe lijnen: Loavies en Loavies Premium

Het nieuwe eigen label van Loavies wil zich niet richten op seizoenscollecties, maar richt zich op de laatste trends. Seizoensmode sluit namelijk niet meer aan op de levensstijl van de consument, stelt Loavies, en daarom pas het merk de collecties aan op die behoefte.

Om de doelgroep te kunnen blijven bedienen, worden er daarom ook twee lijnen opgezet: Loavies en Loavies premium. Naast een jonge doelgroep die naar school gaat of studeert, wordt de doelgroep van de (net) werkende vrouw steeds groter, en daarom neemt de vraag naar premium artikelen toe. Deze laatste doelgroep heeft meer te besteden en wil dus ook meer betalen voor een hogere kwaliteit, zegt Loavies.

'Loavies slaat een brug tussen high-end fashion en high-street brands'

Loavies wil geen modeverkoper meer zijn, maar richt zich voornamelijk op een eigen community. “We vinden het belangrijk om continu de verwachtingen van onze community te overtreffen. Met ons eigen label inspireren wij onze doelgroep om haar eigen signature look te creëren,” aldus het modemerk.

Hoewel er een eigen label bijkomt, verandert er aan het concept van Loavies zelf niets, laat het modemerk weten. “Met het eigen label slaat Loavies een brug tussen high-end fashion en high-street brands.”

Loavies is inmiddels verkrijgbaar in vier landen, waaronder België en Duitsland. Het merk werd in 2012 opgericht door Anna Meilink, Ben Meilink en Jorn van Klooster. Een half jaar na de oprichting gaven de jonge ondernemers - toen begin twintig - het distributieproces uit handen. Inmiddels werken tien mensen op het hoofdkantoor in Groningen. Daar gaat het volgens Meilink boven verwachting, vertelde ze deze zomer aan FashionUnited. "In Duitsland bestellen consumenten vaak bij grote webshops als Asos en Zalando, dus het was wel even spannend of ze ook bij een kleine webshop zoals de onze zouden shoppen." Ze liet toen al weten dat ze het merk wereldwijd wilde lanceren, wat nu ook gaat gebeuren. Vanaf 2016 is het merk wereldwijd verkrijgbaar.

Beeld: Loavies

Loavies