LVMH’s 24S stapt in de mannmode
bezig met laden...
24S, het multi-brand e-commerce platform van LVMH, start met de verkoop van mannenmode. Dit schrijft Business of Fashion. Vanaf komend najaar zullen luxe mannenmodemerken waaronder Givenchy, Fendi, Dior, Celine en Louis Vuitton te koop zijn via het platform van het conglomeraat.
De uitbreiding maakt volgens BoF deel uit van LVMH’s strategie om meer terrein te winnen op de groeiende markt voor luxe herenkleding. De komst van Virgil Abloh bij Louis Vuitton en Kim Jones bij Dior hebben de afgelopen seizoenen mannenmode opnieuw onder de aandacht gebracht. Herenmode vertegenwoordigt volgens BoF maar een klein percentage van de totale verkoop van de groep, maar laat wel een grotere groei zien dan de categorieën damesmode en accessoires.
Het toevoegen van de categorie herenmode is volgens Ian Rogers, LVMH’s chief digital officer een belangrijk onderdeel van de 24S-missie om een ongeëvenaarde selectie en service te bieden, aldus BoF.
24S, voorheen 24 Sèvres, werd in 2017 door LVMH geïntroduceerd in 70 landen om deel te nemen aan de groeiende luxe e-commerce markt. Ten tijde van de lancering was het volgens BoF de grootste digitale investering van de groep. Het platform verkoopt artikelen van meer dan 200 luxemerken, inclusief het merendeel van de voornaamste merken van de groep LVMH.
Beeld: 24S website