• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Mannenmodemerk No Label: eindelijk de perfecte basics in Rotterdam

Mannenmodemerk No Label: eindelijk de perfecte basics in Rotterdam

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

No Label breidt in rap tempo uit met winkels in Amsterdam, Rotterdam, een goedlopende webshop en meer winkelopeningen in het verschiet. Het mannenmodemerk, dat bekend staat om zijn no-nonsense stijl, maakt winkelen eenvoudig en ontspannen. Mannen lopen graag een blokje om voor kwaliteitskleding, goed advies en lekkere koffie.

De garderobekast van mannen bestaat gemiddeld voor tachtig procent uit basics. Klassiekers zoals het witte T-shirt, het donkerblauwe colbert, de navy chino en de witte sneaker. Toch blijkt het in de praktijk nog knap lastig om deze items te vinden, merkte mede-oprichter Michael van den Broek. De oprichting van No Label in 2013 was voor hem dan ook een logische stap. Oorspronkelijk richtte het merk zich vooral op pakken en maatwerk. Vanwege de enorme verschuiving van formeel naar smart casual in de mannenmode is de collectie inmiddels veel breder: van overhemden tot knitwear en sneakers; het is vooral een reflectie van wat ze bij No Label zelf elke dag zouden willen dragen.

Geen designfratsen

De nieuwe generatie mannen is op zoek naar items die functioneel en comfortabel zijn. “Het kleed- en shopgedrag van mannen is niet te vergelijken met dat van vrouwen en kenmerkt zich door een duidelijk patroon. Die ene fijne trui die zo lekker zit? Mannen bestellen hem het liefst meteen in meerdere kleuren”, zegt managing director Ruben Fust. “Het zijn all-time-favourites. En dat is precies waar wij ons op richten: basics van de beste kwaliteit. Ook wel premium essentials genoemd.” Wordt dat dan niet saai? Het is een vraag die vaak gesteld wordt. “Het antwoord is nee. Wij zijn immers continu bezig met het perfectioneren van het assortiment. We bewegen mee met de trends, alleen zonder designfratsen. Stel dat de schipperstrui volgend seizoen een grote trend is, dikke kans dat wij die aan ons assortiment toevoegen. Maar dan wel in basic kleuren zoals donkerblauw en grijs en uitgevoerd in een hoogwaardige stofkwaliteit.”

Trouwe fans

De minimalistische, ingetogen luxe van No Label is een schot in de roos. De winkel aan de Amsterdamse Willemsparkweg is vanaf dag één een groot succes en trekt een breed publiek. Ook online groeit het merk flink. Fust: “Onze geografische statistieken hebben laten zien dat we veel fans hebben in de regio Rotterdam. Reden voor ons om te besluiten: daar moeten we direct naartoe.”Inmiddels staan er nog drie winkelopeningen op de planning. No Label heeft diverse locaties in Nederland op het oog: in Utrecht, Eindhoven, Den Bosch en zelfs een tweede winkel in Amsterdam. “We kijken steeds waar we online al goed vertegenwoordigd zijn, want dat betekent dat daar groeipotentie is. Winkeltraffic is voor ons niet doorslaggevend bij de locatiekeuze. We hoeven ons niet zo nodig in de bekendste modestraten te vestigen. Onze klanten zijn loyaal en vinden het prima om een blokje om te lopen, aangezien ze gericht bij ons winkelen.”

Ontspannen winkelen

De nieuwe winkel in Rotterdam bevindt zich aan de Westewagenstraat, een zijstraatje van de alom bekende winkelstraat Meent, tegenover het bekende Dudok. Een karakteristiek pand dat clean en minimalistisch is ingericht met een industrieel randje. Fust:“We geloven niet in veel, maar in een duidelijk aanbod. Dus geen volle kasten en tafels, wel overzichtelijke strakke wanden met schoenen en overhemden. Zo kunnen klanten er eenvoudig de sets uitpikken die hen aanspreken en zien ze in één oogopslag hoe ze deze items onderling kunnen combineren.” Mannen die bij No Label binnenstappen voelen zich meteen op hun gemak. Het product verkoopt zichzelf en de medewerkers zijn daarom niet verkoop-maar servicegericht. Goed advies, lekkere koffie en één keer passen is genoeg in een No Label-winkel. Binnen een half uur ben je alweer onderweg naar je volgende afspraak en daarna kun je de collectie moeiteloos online bestellen. Het gehele assortiment is te bekijken op de net gelanceerde, gloednieuwe website. Een platform gericht op simplified shopping gecombineerd met inspiratie, trends en informatie over de winkels van No Label.

Transparant en eerlijk

Bijna de helft van de klanten die bij No Label is geslaagd, koopt zijn favoriete basics van het merk later online vanuit zijn luie stoel. Het ultieme omnichannel-verhaal waarbij de winkel vooral een servicepunt is. “Dat we zelfsbestellingen krijgen uit Amerika en Australië is echt wel heel tof!” zegt Fust. “Ons belangrijkste criterium is altijd kwaliteit. Duurzaamheid is enorm relevant maar ook een hype waar niet goed over wordt nagedacht. Je kunt wel duurzaam produceren, maar wordt er ook duurzaam geconsumeerd? Oftewel: gaat dat kledingstuk wel lang mee of ligt het na vier maanden alweer in de kledingcontainer? In dat geval is er niets duurzaams aan. Wij willen kledingstukken maken die lang meegaan, om zo op een veel grotere schaal impact te hebben. We werken al jaren met de beste fabrikanten ter wereld die ook voor hoogwaardige designerlabels produceren. Momenteel zijn wij al in onze fabrieken wereldwijd aan het filmen, om zo te laten zien waar en door wie je kleding wordt gemaakt. Ethisch en transparant produceren is voor ons de norm. Van de makers, direct naar de consument.”

Het gehele assortiment is te bekijken op de net gelanceerde, gloednieuwe website.

Partner Content