• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Meer voorraad dan vierkante meters - Dit is hoe nabestellen in de winkel werkt

Meer voorraad dan vierkante meters - Dit is hoe nabestellen in de winkel werkt

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Recent was Fashion Cloud in het nieuws vanwege de fusie met het Nederlandse bedrijf Nyon. Naast de Orderwriter app en FashionExchange wordt het aanbod nu verbreedt met twee nieuwe producten: Het Fashion Cloud platform en Clara App, de in-store assistent.

Via het Fashion Cloud platform kunnen merken marketing materiaal en product data beschikbaar stellen. En met de Clara app, kunnen winkeliers direct vanaf de winkelvloer producten bijbestellen bij hun leveranciers. Alies ter Kuile, managementlid Fashion Cloud, beantwoordt drie vragen.

Wat is de Clara app precies?

Met de Clara app willen wij out-of-stock situaties op de winkelvloer voorkomen: verkopers in de winkel kunnen met behulp hiervan gemakkelijk de voorraad van de leverancier checken en zo op verzoek van de klant een artikel dat niet beschikbaar is in de winkel nabestellen. De app is gratis te downloaden en gebruiken, en werkt op een tablet of smartphone.

Het voordeel voor retailers en deelnemende merken vertaalt zich in extra verkopen op de winkelvloer en uiteraard het toenemen van de klanttevredenheid. Merken zoals MARC O’POLO, Marc Cain en BRAX zien hier de voordelen van in en maken hier gebruik van.

Wat is de ervaring van retailers die gebruik maken de Clara app?

In samenwerking met een universiteit (DHBW) is onderzoek gedaan en gevraagd naar de mening van meer dan 700 verkopers over de Clara app. Hier is naar voren gekomen dat 35% van de verkopen niet doorgaan vanwege het ontbreken van de maat of kleur die de klant wilt. Daarnaast is gebleken dat ongeveer 61% van de klanten welwillend staat tegenover de mogelijkheid om het artikel na te bestellen indien deze in de winkel niet beschikbaar is.

Uit onze eigen ervaring blijkt dat verkopers op de winkelvloer en klanten de extra service op prijs stellen. Van alle nabestellingen komen tussen de 80%-90% de bestelling ook daadwerkelijk ophalen. Als extra service voor onze retailers, bieden wij de mogelijkheid waarin wij langskomen in de zaak om het gebruik van de Clara app uit te leggen aan de verkopers.

Vanwege genoemde resultaten zijn wij van mening dat de in-store Clara app de optimale oplossing is voor retailers om competitief te blijven.

Het nabestellen van artikelen via tablets en smartphones. – Is dit de toekomst van het order proces?

Zeker, maar het stopt niet hier. Wij geloven dat het gehele orderproces voor zowel de retailer als de merken makkelijker moet en ook kan. Daarom bieden wij als Fashion Cloud producten aan die dit proces moeten versimpelen. OrderWriter is een simpele inkoo ptool gebruikt door retailers voor overzicht tijdens de inkoop. Fashion Cloud faciliteert merken in het delen van artikelinformatie in de vorm van een catalogus in de OrderWriter app. Zo kunnen pre-orders worden geschreven met alle nuttige informatie van merken, zoals afbeeldingen, kleur, artikelgroep, artikelnummer, maten en EAN-barcodes.
En binnenkort zal Fashion Cloud retailers de mogelijkheid geven om grotere nabestellingen te plaatsen op het Fashion Cloud Platform. De nieuwe re-order mogelijkheden zitten al in de testfase en komen in januari 2019 beschikbaar.

Geïnteresseerd in de Clara app of andere Fashion Cloud producten? Neem dan contact met ons op nlsales@fashion.cloud. De Clara app is gratis te downloaden op tablet of smartphone.

www.fashion.cloud

Business
Cloud
FASHION
Industry
Partner Content
Service