Mode families: Het beste van FashionUnited’s serie ‘Mode in het Bloed’
bezig met laden...
Het leiden van een modebedrijf brengt specifieke vaardigheden, maar ook uitdagingen met zich mee. De druk wordt nog eens extra opgevoerd als je aan het hoofd staat van het bedrijf dat je familie heeft opgebouwd. In het kader van een kijkje achter de schermen dook FashionUnited dit jaar in de verhalen van verschillende familiebedrijven in de mode. In de serie ‘Mode in het Bloed’ spraken we met Blijdesteijn Mode, Mutsaers Lederwaren en Van den Assem Schoenen.
Elke generatie brengt een frisse wind en veranderingen met zich mee, maar de basis van het bedrijf blijkt vaak de grote kracht te zijn van deze familiebedrijven. Naast de kennis van voorgangers, zet elke generatie hun eigen intuïtie in om de zaak op goede voet voort te zetten. Niet alleen voor zichzelf en degene die voor hen kwamen, maar ook voor de volgende generatie. Bij Van den Assem Schoenen toont de nieuwe generatie al interesse, bij Mutsaers Lederwaren is de nieuwe generatie twee jaar geleden aangetreden.
Het beste van FashionUnited's serie 'Mode in het Bloed'
Een klein greep uit de beste quotes uit de serie:
Iemand moet niet het bedrijf overnemen, ‘omdat het de volgende generatie is’, maar omdat ze echt goed zijn en het willen.
Je moet op een gegeven moment echt met de tijd mee.
Een deel van de medewerkers kende mij nog als baby, of kwajongen. Dat heeft in het begin zeker zo zijn uitdagingen met zich meegebracht.
Van opvolgers tot spannende nieuwe stappen naar de digitale wereld en van klassieke ontwerpen naar families die al jaren klanten zijn, allemaal kwam het voorbij tijdens de interviews. Al deze interviews zijn te vinden in de interactieve kaart hieronder. Beweeg met uw muis over de kaart of klik verder naar de volgende slide.
Eerder dit jaar sprak FashionUnited ook met de zesde generatie van de familie Broekman van De Rode Winkel in Utrecht. Dit familiebedrijf wilde we niet buiten beschouwing laten en vindt u dan ook op de kaart.
Beeld: Van den Assem Schoenen