MODEFABRIEK #44  | Meet your next moves

Nieuwe indrukken, verhalen en contacten, het zijn de echte ervaringen die je opdoet die vervolgens ook echt iets in beweging zetten. Kom naar Modefabriek en ‘meet your next moves’.

MEET THE FASHION ICON

T-shirts met uitgesproken slogans zijn weer helemaal hot, met dank aan recente politieke en sociale aardverschuivingen. Prabal Gurung (I AM AN IMMIGRANT en THE FUTURE IS FEMALE!) en natuurlijk Dior (WE SHOULD ALL BE FEMINISTS) lieten recent het meest basic kledingstuk voor zich spreken op hun catwalks. Hoog tijd dus voor een heuse TRIBUTE aan het SLOGAN T-SHIRT op Modefabriek. Het begon allemaal in de 70’s in de punk store SEX van Malcolm McLaren en Vivienne Westwood (DESTROY! CASH FROM CHAOS!) en in de 80’s deed Katharine Hamnett er nog een schepje bovenop met haar inmiddels iconische oversized BLOCK LETTER slogan t-shirts (CHOOSE LIFE! SAVE THE FUTURE!), die fanatiek gepromoot werden door topmodellen als Naomi Campbell en artiesten als WHAM! (zie ‘Wake Me Up Before You Go-Go’). Hamnett’s slogan t-shirts zijn sindsdien volop gekopieerd, maar dat was ook de bedoeling. Power to the people! Say it loud and say it proud! Wat wordt jouw slogan dit jaar?

MEET THE GAMECHANGERS

Het MF TALKS programma staat vol must see lezingen, panels en interviews met praktische tips & tricks, actuele ‘business intelligence’ én persoonlijke succes stories die ons allemaal intrigeren. Zoals het interview met OLCAY GULSEN die haar Supertrash imperium wist te bouwen ondanks haar moeilijke jeugd en de nodige tegenslagen. Vooruitlopend op de lancering van haar nieuwe boek deelt ze haar do’s & don’ts voor succes. En wat komt de 28-jarige wereldkampioen heavyweight kickboxing RICO VERHOEVEN ons modemensen vertellen? Nou, als je geïnteresseerd bent in partnerships - en wie is dat niet tegenwoordig - dan heeft Rico wel een paar interessante ervaringen en inzichten. En wat doet de jeugd? Want je kunt je wel blindstaren op de nieuwste modetrends, maar wat echt essentieel is om zicht op te krijgen is de nieuwe generatie consumenten. Daarom heeft Modefabriek het Britse bureau Protein gevraagd hun uitvoerige YOUTH REPORT te presenteren. Hoe bereiken we de Post-Youth, Gen Z, de 16- tot 24-jarigen? Kom en word wijzer!

MEET THE NEXT GENERATION

Modefabriek en HTNK fashion recruitment & consultancy gaan deze winter ‘next level’ met hun samenwerking en die heet MOVIN’ ON UP. Tussen de fashion industry influencer brands in de NORTH HALL tref je ruim 500m 2 podium speciaal voor de ambitieuze fashion junior. Volg een workshop bij JOBS OF THE FUTURE en leer hoe je naar die droombaan solliciteert, en hoe je leven er uit ziet als je hem krijgt. Ontmoet elkaar in de Social Space, en ontdek de nieuwe generatie ondernemers achter de coole jonge labels in de Curated by HTNK Store, zoals Emotionless (girlpower from Brussels!), LABFRESH (high tech sustainability!), Sara Rosalie (skincare magic from Texel!), Studio Cosima (ambachtelijk minimalisme!) en Aeuoeu (zero branding!). Shop en support de nieuwe helden!

Let’s meet at Modefabriek - 21 & 22 januari 2018 in RAI Amsterdam - and keep moving!

Voor meer informatie bezoek de website https://www.modefabriek.nl/

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN