• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Modefabriek – Men will be boys

Modefabriek – Men will be boys

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Wat zijn de grote en kleine trends in mode en retail waar we in 2019 mee aan de slag gaan? Modefabriek richt ieder seizoen de schijnwerpers op die nabije toekomst, hier worden de trends tastbaar en toepasbaar, krijgt inspiratie handen, voeten én nieuwe tools, en hebben namen een gezicht. Modefabriek is het tweejaarlijkse kruispunt waar de ‘fashion industry’ elkaar tegenkomt. Tot het zover is delen we alvast de highlights, om te beginnen over de mannenmode: MEN WILL BE BOYS.

NORTH HALL WORDT MANNENWERELD

De North Hall, met zijn eigen ‘park side’ entree, wordt aankomende editie het domein van mannenmode. Het thema MEN WILL BE BOYS zet de toon; het wordt een echte mannenwereld rond stijl en fun. Op de ‘strip’, over de hele lengteas van de hal, worden ‘immersive’ onderdelen geprogrammeerd rond dit thema, variërend van vertrouwde onderdelen als het Dress Like a Man platform en de Curated Store by HTNK tot een heus MEN WILL BE BOYS racecircuit, waar je met stoere miniracers met Go Pro camera om mooie dagprijzen kunt racen, en een Augmented Reality arena met de veelzeggende titel ‘you should get a hobby man’ waar je ongehinderd kunt hengelen, BBQ-en en nog meer van die mannendingen. Augmented Reality of AR staat op het punt ons retail-landschap aanzienlijk te verrijken door extra lagen informatie en beleving toe te voegen via de beeldschermen van smartphones en tablets. Fun én functie, welke man houdt er niet van?

DRESS LIKE A MAN: DO IT!

Het Dress Like a Man platform - met onze inspirerende host Spike Spijker - geeft verdieping én viert de cultstatus van menswear. De maker en zijn vakmanschap staat hierbij altijd centraal, en deze editie helemaal. Het thema DO IT! gaat dus letterlijk over het doen, het creëren en maken, maar is indirect ook een oproep aan retailers en consumenten om de hogere menswear kunsten te omarmen.
Bewonder de makers in actie, zoals: de Japanse handgeborduurde repair technieken van Sashiko Denim, de hogere hoedenmakerskunsten van Demure Amsterdam, het flamboyante stropdassenambacht van Shaun Gordon, de handgebreide ontwerpen van Trudie Wijnen en de deconstruction en reconstruction van sneakers door meesterschoenmaker Roel van Hoff van The Sneakersschool. Workshop onbemand? Dan tref je ze wel aan de Dress Like a Man Bar of op het Dress Like a Man basketbalveldje.

CURATED STORE BY HTNK

Ontdek, shop en ontmoet de nieuwe helden met hun vooruitstrevende start ups in de Curated Store by HTNK. Zoals de high end low profile basics van Atelier Charlie, denim remixers Nelson Johnson, ontdek de wondere werking van Enclothed Cognition, het unisexlabel Hue, de minimalist streetwear van Irina Gusakova uit Glasgow, de ‘comfi wear’ van Kasui en nog veel en veel meer.

BRANDS

North Hall is er natuurlijk boven alles voor de mooiste menswear en lifestyle brands die er exposeren. Ook hier veel nieuwe namen, zoals het Nederlandese Eauk met hun uitgesproken parfums voor mannen met de noeste inborst van een piraat. Of A-dam Underwear, fashionable en fun mannenondergoed met een uitgekiende fit van GOTS gecertificeerd biologisch katoen. Ook sokken zijn een favoriet mannenaccessoire, zoals de sokken van Sock My Feet met opvallende ‘boys will be boys’ fotoprints. En het Noorse Swims maakt naast stijlvolle zwembroeken vooral even stijlvolle als functionele schoenen, met als key style een update van opa’s oude ‘galoshes’, een soort regen-bordeelsluipers, waar het allemaal mee begon.

Stay tuned voor nog veel meer brand- en programma-updates op Modefabriek.nl

Men
Men's Fashion
Modefabriek
Partner Content
Trade Event
Trade show