Modemerk Na-kd lanceert eigen beautymerk NKD/BTY
bezig met laden...
Na-kd lanceert een eigen beautymerk. Het Zweedse modemerk lanceert NKD/BTY, zo meldt het in een persbericht. De stap past in de strategie van het merk om snel te groeien en relevant te zijn voor klanten wereldwijd, aldus het bericht.
“Het concept moet de confrontatie aangaan met de normen van de industrie en zijn plaats innemen in de frontlinie van een groeiende categorie,” aldus Na-kd over NKD/BTY. Het bedrijf benadrukt dat het aanbod dat op 10 december wordt gelanceerd slechts een eerste aanzet is van het complete aanbod. Het aanbod bestaat op dit moment uit 9 producten in diverse kleuren. Prijzen liggen tussen de 12 tot en met 39 euro. Alle producten zijn ontwikkeld zonder dierproeven en met ‘veganistische ingrediënten in gedachten’, aldus het persbericht.
NKD/BTY wil natuurlijke schoonheid benadrukken als tegenreactie op ‘de wereld van filters en kunstmatige schoonheid’. Het beautymerk gaat voor ‘individualisme boven perfectie’ en de merk-ethos is gericht op zelfacceptatie. “Net als bij onze mode wilden we een positievere categorie-ervaring creëren en een sterke relevantie voor onze klanten bereiken,” aldus brand director van Na-kd, Natasha Billing, in het persbericht. “NKD/BTY staat voor het idee dat er geen schoonheidsfoutjes zijn, alleen mogelijkheden om onze eigenheid te vieren.”
Beeld: Na-kd