Moncler maakt zich klaar voor Generatie Z
bezig met laden...
Moncler stopt met de tweejaarlijkse modeshows voor de labels Gamma Rouge en Gamma Blue. Het Italiaans-Franse luxemerk maakt zich met deze beslissing klaar voor een nieuwe generatie die veelal shopppen via hun smartphone en ook op deze manier hun modenieuws vergaren.
Tegelijkertijd met deze beslissing kondigt Remo Ruffini, founder en CEO van het skimerk, het vertrek aan van ontwerpers Thom Browne and Giambattista Valli. Aan de Financial Times vertelt Ruffini dat de ontwerpers de afgelopen acht jaar fantastisch werk hebben geleverd, maar dat met de nieuwe shopbehoeftes van Generatie Z het ook tijd wordt voor een nieuwe energie binnen het bedrijf.
In plaats van modeshows zal Moncler evenementen in grotere winkels van het merk organiseren en deze direct communiceren via Instagram en andere social mediakanalen.
Giambattista Valli en Thom Browne gaan zich richten op hun eigen labels. De lente/zomercollectie 2018 zal de laatste collectie zijn van hun hand.
Lees ook: Tweecijferige groei voor Moncler in eerste negen maanden van dit jaar