Tweecijferige groei voor Moncler in eerste negen maanden
bezig met laden...
Moncler zag de eerste negen maanden van dit boekjaar de omzet stijgen met 16 procent. Dit rapporteert het bedrijf in het nieuwste financiële verslag.
“Innoveren én trouw blijven aan het erfgoed is altijd Moncler’s motto geweest en dat is de stuwende kracht die het mogelijk maakt om onze tweecijferige groei door te zetten in dit kwartaal. De consumenten van nu veranderen snel, vooral in de luxe industrie, en betreden paden die heel anders zijn dan de paden van vroeger, soms gaan ze ook buiten de gebaande paden,” aldus Remo Ruffini, CEO van Moncler. “Deze consument aantrekken betekent nieuwe tools en codes gebruiken naast de traditionele aanpak. Ik geloof dat het essentieel is, vandaag meer dan ooit, om naar de toekomst te kijken met nog meer durf en moed. Daarom werken mijn team en ik aan belangrijke nieuwe projecten, waarvan ik zeker ben dat ze significante waarde toevoegen aan het Moncler merk. Daarnaast ben ik trots dat we ons netwerk van flagship winkels hebben versterkt door de recente opening van onze Montenapoleone winkel in Milaan, onze grootste monobrand boetiek ter wereld. Dit symboliseert de evolutie die Moncler is ondergaan terwijl het merk trouw blijft aan het unieke DNA.”
Het merk zag in de Europese markt de verkoop met 21 procent toenemen. De omzet bedroeg in deze regio 240 miljoen euro. De regio Azië en de rest van de wereld volgde met een groei van 19 procent. Met een omzet van 257 miljoen euro is deze regio de grootste inkomstenbron voor het merk. De omzetgroei werd volgens Moncler voornamelijk gestuwd door Japan waar het merk een goed momentum beleeft. In Korea zag het bedrijf een tweecijferige groei door een ‘hernieuwde waardering van het merk door lokale klanten’. In Noord- en Zuid-Amerika rapporteerde het bedrijf een omzet van 125 miljoen euro door een stijging van 14 procent. In het thuisland Italië steeg de omzet licht met vier procent, waar de omzet in de eerste negen maanden van dit boekjaar 113 miljoen euro bedroeg.
Moncler haalt meer dan de helft van de omzet uit de retailverkoop. Deze omzet bedraagt 65 procent van het totaal met een bedrag van 477 miljoen euro. In de eerste negen maanden nam de verkoop via de retail met 20 procent toe. De groothandelsactiviteiten leverden een omzet van 259 miljoen euro op dankzij een groei van 9 procent.
Beeld: Moncler Facebook